poniedziałek, 28 września 2015

#17 Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy: Bitwa w Labiryncie



Autor: Rick Riordan
Tytuł oryginału: The Battle of The Labirynth
Liczba stron: 364
Wydawnictwo: Galeria Książki
Moja ocena: 9/10





Chyba najlepsza część tej serii. Nie sądzicie tak? Dla mnie była to najciekawsza i najbardziej wciągająca część. Ja jej nie przeczytałam - ja ją pochłonęłam. Tą książkę czytałam z taką ciekawością, takim zapałem, a tak mi się spodobała że zachwytom chyba nie będzie końca.



Percy, Annabeth, Grover i Tyson zostają wysłani przez Obóz Herosów do labiryntu. Nie takiego zwykłego. TEGO Labiryntu który znamy z mitów - tego który zbudował Dedal. Labirynt ten wciąż istnieje, i mało tego, rozrasta się.

Luke zamierza wykorzystać podziemny Labirynt by znaleźć wejście do obozu i go zaatakować. Nasi herosi zostają tam wysłani by odszukać Dedala i powstrzymać Luka. Po drodze czeka ich wiele niebezpieczeństw, czas w Labiryncie leci o wiele szybciej, poza tym korytarze labiryntu są zdradliwe, a w nich kryją się mroczne i niebezpieczne stworzenia.

Nie ma za dużo do pisania o treści. Książka ta wciąga, pochłania i nie pozwala się oderwać od siebie przed końcem. Nie chcę Wam dawać za dużo spoilerów ponieważ uważam, że nawet jeżeli komuś z Was Percy nie przypadł do gustu, ten tom całkowicie to zmieni. Wiele wątków się rozwija co jest wielkim plusem, coraz lepiej poznajemy bohaterów, pojawiają się nowe postacie.

Seria ta spodobała się wielu osobom, i śmiem twierdzić, że raczej ewentualnych przeciwników, antyfanów bądź zwykłych osób którym ta seria się nie spodobała jest niewiele. Pan Riordan urzeka swoją znajomością mitologii i włączeniem jej do dzisiejszego.

Już w poprzednich postach dotyczących tej serii mogliście przeczytać że dzięki Persiakowi zakochałam się lat temu parę w mitologii, zainteresowała mnie na tyle, by startować w różnych konkursach.

I wiecie co Wam powiem? Że takie książki powinny być również lekturami. Może nie w szkołach średnich, ale w gimnazjach. Lekcje o starożytnej Grecji były męką dla wielu moich znajomych, wiały nudą, zero ciekawostek nic. I w tym wszystkim ja - zafascynowana tym światem, chłonąca wiedzę jak gąbka wodę, ale tylko dlatego, że w jakiś sposób pomagało mi to poznać świat herosów.

I tak jak na samym początku piszę - to najlepsza część. Nie umiem stwierdzić dlaczego tak uważam, co jest w niej takiego że się wyróżnia na tle pozostałych części, ale jest i już. I mam nadzieję że Wam się również podobała, lub spodoba.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka