piątek, 4 września 2015

#8 Baśnie Braci Grimm: dla dorosłych i młodzieży - bez cenzury - Philip Pullman



Autor: Philip Pullman
Tytuł oryginału: Grimm Tales for young and old 
Liczba stron: 464
Wydawnictwo: Albatros
Moja ocena: 6/10





O treści tej książki nie muszą dużo mówić. Jest to zbiór 50 baśni spisanych przez znanych wszystkim Braci Grimm, przepisany i opublikowany przez Philipa Pullmana. 


Powiem szczerze, że książka mnie zawiodła. Bez czytania innych opinii, zupełnie w ciemno zakupiłam tą książkę, kierując się tytułem. W końcu dla dorosłych i młodzieży, nie dla dzieci. No i bez cenzury. 

Nie wiem, co sobie myślałam, kiedy czytałam to "bez cenzury" na okładce. Spodziewałam się znanych mi z dzieciństwa baśni w nowym doroślejszym wydaniu. Już bez typowej, dziecięcej magii, ale za to z jakąś krwią, dramatem czy horrorem w tle. Nie to dostałam...

Baśnie Braci Grimm wydane z nazwiskiem Pullmana to po prostu klasyczne baśnie obdarte ze swojej niezwykłości i napisane potocznym językiem. Już nie jak baśń, bardziej jak zwykły zbiór opowiadań, bardziej bajeczek. 

Czyta się, z jako taką przyjemnością. Jest to łatwa lekka lektura, ale średnio wciągająca. Dziennie można przeczytać kilka baśni, potem zaczynasz się nudzić. Powiem szczerze, że mnie najbardziej interesowały przypisy autora pod każdą baśnią. Pullman przedstawiał nam najbardziej pierwotną wersję baśni, od kogo Bracia Grimm ją usłyszeli, inne tytuły, oraz to, co on sam pozmieniał, jeżeli baśń w oryginale wydawała mu się nudna lub bezsensu.


Ogólnie oceniam całą książkę oceniam na 6/10. Można poczytać, znajdują się w niej zarówno bardzo popularne baśnie jak i takie, o których mało, kto słyszał. Czy polecam? Może i trochę tak. Jak się komuś nudzi, jeżeli ktoś ma mało czasu na czytanie? Polecam. Jeżeli ktoś szuka książki do "połknięcia" za jednym razem, obawiam się, że może jej nie "strawić".

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka