środa, 2 września 2015

#7 Więzień Labiryntu - James Dashner



Autor: James Dashner
Tytuł oryginału: The Maze Runners
Liczba stron: 424
Wydawnictwo Papierowy Księżyc
Moja ocena: 8/10





Witajcie w Strefie. Jest to miejsce położone w samym środku labiryntu z którego... no cóż... na razie nie udało się znaleźć wyjścia. Chociaż pierwszy Strefer został tu wysłany ponad dwa lata temu, a od tego czasu raz w miesiącu pojawia się nowy, została stworzona specjalna ekipa do poznania labiryntu, spisywania map i szukania wyjścia nie udało się go odnaleźć. Żaden z pięćdziesięciu chłopców uwięzionych w Strefie nie wie dlaczego się tu znaleźli ani kto ich uwięził. Aż nagle pojawia się Thomas...



ZNAJDŹ WYJŚCIE ALBO GIŃ

Thomas pojawił się w Strefie jak każdy poprzedni chłopak. Wjechał pudłem, nic nie pamiętał poza swoim imieniem, był mocno zdezorientowany, miał masę pytań: gdzie jest, po co, dlaczego on? Mimo że nie dowiedział się wszystkiego powoli się uspokajał. Można by stwierdzić że jest to kolejny zwykły Strefer, który powoli sprawdzał się w różnych grupach by dowiedzieć się co najbardziej umie: czy będzie gotował dla reszty, albo będzie rzeźnikiem, a może ma ręce do roślin? Nikt się nie spodziewał tego co nadejdzie...

Następnego dnia w skrzyni Streferzy znajdują kolejną osobę. Jest to dziewczyna. Pierwsza dziewczyna jaka się pojawiła w Strefie. W dodatku jest nieprzytomna, a przez sen wypowiada jedno słowo, a właściwie imię - Thomas, natomiast w jej ręku jest kartka na której pisze:

"ona jest ostatnia.
kolejnych nie będzie.".

Dziewczyna zapoczątkowała koniec. Poza tym że nie pojawi się już żaden Strefer, oznacza to także brak dostaw żywności, a jedzenie które mają nie starczy im nawet na kilka tygodni. Thomas zostaje zwiadowcą i wraz z innymi penetruje korytarze labiryntu w celu odnalezienia wyjścia. Tylko to zadanie nie jest takie łatwe - ściany labiryntu przesuwają się co noc. 

Czy Streferom uda się wydostać czy zginą w korytarzach labiryntu zamordowani przez bóldożerców? Czy dowiedzą się kto ich uwięził w labiryncie? I kim jest DRESZCZ który cały czas ich obserwuje? 


Oceniłam tą książkę 8/10 bo jest naprawdę niezwykła. Strasznie ją chciałam przeczytać, tym bardziej że pierwszy obejrzałam film który bardzo mi się spodobał. I teraz wiem, że było wiele pominięć i niedociągnięć ale... no gdyby nie film nie wiem kiedy bym się dowiedziała o "Więźniu Labiryntu". Tak więc jak tylko trafiła w moje rączki została przeczytana w niecałe dwa dni, a ja nie mogłam usiedzieć w miejscu ponieważ nie miałam kolejnej części, Matko, jaka ta książka jest świetna. Trzyma w napięciu, wymaga od czytelnika by ją uważnie śledził i myślał przy tym, ale jednocześnie jest lekka, wciągająca... 

Jeżeli lubicie książki o pułapkach, ucieczkach, niebezpieczeństwach, końcu świata i skomplikowanej technologi ta książka jest dla Was. Nawet jak nie lubicie takiego czegoś to po przeczytaniu jej zmienicie zdanie. Polecam gorąco!


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka