piątek, 16 października 2015

Kiedy nie czytam...

Jestem uczennicą technikum, więc jak to w takich szkołach bywa - mam mało wolnego czasu. Jeżeli nie  uczę się do matury uczę się na egzamin zawodowy. A jak już trafi się wolna chwilka - czytam. Ale przy luźniejszych dniach, weekendach, świętach, feriach i wakacjach lubię oglądać. Dosłownie mam takie dni gdzie leżenie w łóżku i oglądanie całych sezonów wydaje się sensem mojego życia. Albo maratony filmowe. Boże... Znikam w łóżku, nie ma mnie, nie istnieję. 


Dlatego postanowiłam zrobić swoje TOP 3 seriali i TOP 5 filmów. Nie za dużo, ale zawsze coś.



TOP 3 SERIALI


3. NIE Z TEGO ŚWIATA - znane też, jako Supernatural. Pierwsze trzy albo cztery sezony leciały na tvn7, reszta dostępna tylko i wyłącznie w internecie. Serial, co prawda trochę przeciągnięty, ale ciekawy i bardzo zabawny. Opowiada o dwóch braciach, łowcach demonów, którzy przemierzają cały kraj w celu znalezienia i pozbycia się ich. Jest to jeden z tych seriali gdzie nie da się tak łatwo nikogo uśmiercić, bohaterowie giną i zmartwychwstają na okrągło. Co nie zmienia faktu, że jak się zacznie oglądać nie da się tak łatwo oderwać?

2. TEEN WOLF - Dosyć długo trwało nim zabrałam się za ten serial. Wydawał mi się dziecinny, nudny i żałosny. Oczywiście po dwóch pierwszych odcinkach zmieniłam swoje zdanie o całe 180 stopni, i w rekordowo szybkim tempie obejrzałam wszystkie sezony. Serial ten jest o chłopaku,   który zostaje ugryziony i zmienia się w wilkołaka a wie o tym tylko jego najlepszy przyjaciel. Oczywiście po drodze coraz więcej osób się o tym dowiaduje, pojawiają się nowe stwory, nie tylko wilkołaki. No i w tym serialu też żaden martwy nie jest długo martwy.

1. HANNIBAL - Mój numer jeden. Nie wiem czy to z powodu fabuły i gry aktorskiej, czy samej twarzy aktora grającego Willa Grahama - czyli Hugh Dancy, ale uwielbiam ten serial. Samej treści chyba nie muszę Wam wyjaśniać. Pewien psychiatra uwielbia gotować wykwintne potrawy, a jego ulubione mięso pochodzi z, no cóż, ludzi. Serial opowiada o tym jak Graham odkrywa tajemnicę Hannibala i próbuje go złapać. 

TOP 5 FILMÓW


5. DUMNI I WŚCIEKLI - film z 2014 roku. Akcja dzieje się w latach osiemdziesiątych. Grupa gejów i lesbijek wpiera finansowo (pieniędzmi uzbieranymi z demonstracji) małe miasteczko, w którym prawie wszyscy panowie pracują w kopalni. Na początku ludzie się wzbraniają przed pomocą, ale potem ją akceptują. Piękny film o tolerancji, kilka postaci w filmie jest wzorowanych na prawdziwych historiach.

4. REQUIEM DLA SNU - Film opowiada cztery historie, czterech ludzi uzależnionych od narkotyków. Świadomie lub nie, powoli tracą zmysły a życie samo im się wymyka. Film ładny, może trudny, na pewno specyficzny.
  
3. WIELKA SZÓSTKA - To akurat film animowany. Ale co zrobić - chwycił mnie za serce. Mały chłopiec, który wraz z robotem i kilkorgiem przyjaciół ratuje miasto przed niebezpieczeństwem. Opis mocno spłaszczony gdyż film piękny i cudowny.

2. EDWARD NOŻYCORĘKI - Cudowna i wzruszająca historia o chłopaku stworzonym w laboratorium. Kiedy jego ojciec i stwórca umiera zostaje zupełnie sam? Przygarnia go pewna rodzinka, daje schronienie i uczy życia. Ale nie jest łatwo żyć w małym miasteczku, gdy nawet witając się z kimś można go pozbawić dłoni.

1. STRAŻNICY MARZEŃ - Mój numer jeden. Tak, to film animowany. Bohaterami w nim są postacie kojarzące się nam z dzieciństwa - postacie, w które się wierzy - Gwiazdor, Zając, Wróżka Zębuszka i tym podobne. Ale jest jeszcze Jack Frost. Znacie go? Wierzycie w niego? To jego problem. W dodatku na świecie pojawia się Mrok, który poprzez koszmary pozbawia dzieci wiary w inne postacie. Czy uda się przywrócić właściwy porządek? Uczynić dzieci znów szczęśliwymi i wierzącymi?


To tyle. Mam nadzieję, że się na coś z mojej listy skusicie. A może Wy mi coś polecicie?

2 komentarze :

  1. Uwielbiam Twojego bloga! :))
    Szczerze, to seriali nie oglądam, a zawsze chciałem zacząć, ale nigdy jakoś nie szło, żebym wreszcie oglądał jakąś serię..
    Niestety, ani żadnego filmu, ani żadnego serialu, prócz Teen Wolf nie znam :/
    Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru :>
    czytamboczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :3
      Ja mam to do siebie że mnie filmy i seriale wciągają, przez co jak się nudzę to po prostu oglądam co tylko się nawinie. :D

      Również pozdrawiam. :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka