piątek, 30 października 2015

#26 Pamiętnik Narkomanki - Barbara Rosiek



Autor: Barbara Rosiek
Liczba stron: 304
Wydawnictwo: Mawit Druk
Moja ocena: 10/10





Pamiętnik Narkomanki jest książką o której boję się pisać. Wiecie dlaczego? Bo mocno wpłynęła na moje życie. Dotknęła czegoś w środku mnie przez co zupełnie zmieniłam swój stosunek do życia. I nie mam na myśli narkotyków, używek i uzależnień. Bardziej wartości i kruchości życia. Docenianie tego co mamy dopiero gdy możemy to stracić. Bliskich nam ludzi. 


Pamiętnik Narkomanki jest prawdziwą historią Pani Barbary Rosiek. Nie ma w niej fikcji - tylko szczera prawda, wspomnienia i przeżycia. Opowiada o młodziutkiej jeszcze dziewczynie która powoli się stacza w narkotykowy nałóg. Zaczyna od haszyszu a kończy na amfetaminie. 

W książce tej mamy relacje z jej odwyków, tego jak przeżywała detoksy, wyjazdu na wieś do rodziny by uciec z nałogu, sytuacji ze szkołą, w domu z rodzicami. Jest przepełniona bólem i cierpieniem, nie tylko autorki, ale wszystkich bliskich jej ludzi. 

To mną wstrząsnęło. Że pomimo tego iż nigdy nie upadłam jak ta młoda dziewczyna nie doceniłam życia, nie myślałam nigdy o tym jak wiele mam, w jak dobrym domu żyję, że mam kochającą rodzinę, że nigdy mnie nawet nie kusiło do narkotyków, nie doceniałam tego. I myślę że dopóki sami nie dotkniemy dna i się nie odbijemy, albo dopóki taka osoba nie otworzy nam oczu nigdy nie będziemy w stanie docenić tego co mamy. Nie w pełni.

Dlatego czytając tą książkę czułam wiele różnych emocji. Żal, smutek, współczucie, złość, radość. Radość z tego że autorka wyszła ze swojego nałogu. Że pomimo tylu trudnych i ciężkich lat w końcu odważyła się opisać tamten okres. Myślę że przestrzegła wielu młodych ludzi przed narkotykami. Otwarła im oczy. Pokazała drugi, gorszy i bardziej drastyczny punkt widzenia.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka