niedziela, 4 października 2015

Pytania i odpowiedzi - Q&A

Przez jakiś czas na instagramie dodawałam zdjęcia pod którymi mogliście mi zadawać pytania. Tak je sobie jakiś czas zbierałam aż w końcu znalazłam czas by usiąść, przepisać je i odpowiedzieć.
Zaczynajmy! :D


1. Trzy najlepsze książki jakie kiedykolwiek czytałaś?

Z tym mogę mieć problem. Przeczytałam całe morze dobrych książek. Ale spróbuję. Kolejność przypadkowa.
Chłód od raju - Jana Frey
Wybacz mi Leonardzie - Matthew Quick
To - Stephen King

2. Który bohater z książki najbardziej przypomina Ciebie pod względem charakteru?

I tu odpowiedź nawiązuje trochę do pierwszego pytania, mianowicie ja i Leonard Peacock (Wybacz mi Leonardzie) mamy bardzo podobne charaktery. Oboje udajemy jedno a czujemy drugie. Oboje jesteśmy wrażliwcami. Oboje czujemy mocniej.

3. Jaka była Twoja ulubiona książka i bajka z dzieciństwa?

Moją ulubioną bajką były Smocze Opowieści. Jejku, jak ja kochałam tą bajkę. Natomiast książką... Powiedzmy że mam dwie. I wszystkie "Martynki" liczą się jako jedna, a Harry Potter i Kamień Filozoficzny jako druga. Bardzo wcześnie zaczęłam czytać, a jedyne co pamiętam ze swoich wczesnych lat, to jak w wieku 5-6 miałam już kartę w miejskiej bibliotece i wypożyczałam wszystkie Martynki, a Pottera dostałam już swojego, na własność, od rodziców.

4. Jaka była Twoja pierwsza książka przy której płakałaś (jeśli w ogóle taka była)?

Pierwszą książką przy której płakałam, pamiętam to dokładnie, był właśnie Chłód od raju. Jest to, z tego co się orientuję, książka napisana na faktach, na samym końcu jest rozmowa z kobietą która swoją historię opowiedziała. Jest to piękna opowieść o dziewczynie która walczy o wolność w własnym domu.

5. Jaki wpływ mają na Ciebie książki? Czujesz że przez nie inaczej patrzysz na świat?

Każda książka inaczej na mnie wpływa. Jedne uczą wartości w życiu których wcześniej nie doceniałam, inne otwierają oczy na różne problemy. Ogólnie mogę stwierdzić że rozbudzają wyobraźnię, korygują moje wady. I tak, patrzę przez nie inaczej na świat. Więcej widzę, zwracam uwagę na coś, co kiedyś bym, krótko mówiąc, olała.

6. Jaka była Twoja pierwsza przeczytana książka?

Moja pierwsza "dorosła" książka, bez obrazków, to Harry Potter i Kamień Filozoficzny. Przeczytałam to cudo mając jakieś 5-6 lat (zerówka).

7. Co uważasz o lekturach szkolnych?

Szczerze? To dla mnie okropny temat. O tyle, o ile w podstawówce czytają dzieciaki coś w miarę ciekawego, fajnego, z magią, nie trudnego - coś po co być może same by sięgnęły - to już w liceum/technikum to coś okropnego. Nienawidzę dramatów i komedii, no po prostu mi to nie wchodzi. Nienawidzę jak ktoś mnie do czegoś zmusza, do czegoś co nie jest wcale w moim guście, do książek napisanych staropolszczyzną, opowiadających o tamtych czasach, niektóre o wojnach, inne z wojnami w tle, z konfliktami. I tak uważam że przez to Mickiewicz, Sienkiewicz czy Prus zostają znienawidzeni zamiast dobrze zapamiętani. Sama mam problem z ich dziełami, muszę stronę przeczytać dwa lub trzy razy zanim zrozumiem o co chodzi. I wiem że są to lektury obowiązkowe, nawiązujące do tematów, do omawianych epok, ale... Historia historią, przeszłość swojego narodu trzeba znać, ważne nazwiska kojarzyć, ale jak ktoś nie będzie chciał tego czytać to i tak nie przeczyta, koniec kropka.

8. Zwykłe książki czy ebooki?

Różnie. Miałam czas gdzie nie czytałam papierowych wcale. E-booki zajmują mniej miejsca, można czytać zawsze i wszędzie, nie kurzą się, a przede wszystkim (zauważyłam na sobie) czyta się je dużo szybciej. Ale teraz znów wracam w papier. Uwielbiam ich zapach i dotyk, wygląd na półce, uwielbiam na nie patrzeć, przestawiać je, obracać, podziwiać, brać i odkładać. Także... Zdecydowanie papier.


Dziękuję wszystkim użytkownikom instagrama którzy zadali mi pytania. Jestem Wam bardzo wdzięczna. :D

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka