sobota, 28 listopada 2015

#32 Harry Potter i Więzień Azkabanu - J.K. Rowling




Autor: J.K. Rowling
Tytuł oryginału: Harry Potter and the prisoner of Azkaban
Liczba stron: 460
Wydawnictwo: Media Rodzina
Moja ocena: 7/10





Trzecia część serii o przygodach Harry'ego Pottera. Harry ma już 13 lat, po raz kolejny uratował świat przed Lordem Voldemortem, a teraz, po wakacjach, znowu wraca do Hogwartu - do szkoły magii i czarodziejstwa.


To nie będzie dobry rok szkolny - nawet się na taki nie zapowiada. Podczas podróży do szkoły, do pociągu wchodzą Dementorzy - strażnicy strzegący więzienia dla najbardziej groźnych czarodziejów, czyli Azkabanu. Harry, Ron i Hermiona poznają przy tym wydarzeniu swojego nowego nauczyciela obrony przed czarną magią - Remusa Lupina.

Rok ten ucieka Harremu poprzez wymykanie się ze szkoły do Hogsmeade - pobliskiego miasteczka. Poznawaniu nowych przedmiotów, treningach quidditcha i pogawędkach z Hagridem.

Aż Harry dowiaduje się czegoś czego nie powinien, jest zły, przepełniony żalem i nienawiścią. Jednak nie wszyscy ludzie są tacy jacy się wydają. Skrywają mroczne tajemnice, podają się za kogoś innego. Ofiara może się okazać zdrajcą. A nasz niby największy wróg, będzie najbliższą nam osobą.

____________________


Powiem szczerze - ten tom mnie za pierwszym razem nudził. Miałam kilka lat, i drogą dedukcji, wymyśliłam że jak i w dwóch poprzednich częściach, tak i w tej, Harry będzie walczył z Sami-Wiecie-Kim.

Tak nie było, na szczęście, całkiem miła odmiana. Po tylu latach, wracając do tej serii, cieszę się że jest ten tom, że jest przerwa, że choć przez jedną chwilę zapominam o pewnym Lordzie.

I wiecie co? Uwielbiam tą część. Są momenty gdy naprawdę się nudziłam, ale zakończenie. Tyle łez ile wylałam, taką nadzieję jaką w sobie rozbudziłam - inna książka tego we mnie nie wywołała. Dlatego fajnie by było gdybyście w pobliżu świąt wrócili do tej części. Bo ona sama w sobie nie jest świąteczna. Ale ma pewien klimat, przez co ja co roku wracam zarówno do niej, jak i do całej serii.

1 komentarz :

  1. Nigdy nie czytałam książek o Harrym, jakoś nie mogę się przełamać do tych książek :)
    Zapraszam do mnie :)
    http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka