sobota, 14 listopada 2015

#29 Pamiętnik - Nicholas Sparks




Autor: Nicholas Sparks
Tytuł oryginału: The Notebook
Liczba stron: 256
Wydawnictwo: Albatros
Moja ocena: 8/10




Pewnie się domyślacie o czym jest ta książka. I tak, macie rację. Jest o miłości. O tej cudownej wielkiej, wiecznej, prawdziwej miłości. O tym że serce nie zapomina, nawet po wielu latach, nawet po niezwykle trudnych chwilach, wciąż pamięta głos, uśmiech, zapach tej drugiej osoby.


O tym właśnie jest Pamiętnik. O niczym innym. W wielu książkach, nawet tych o miłości, samo w sobie to uczucie jest tłem. Głównie poznajemy bohaterów, obserwujemy to jak ta miłość się rodzi. W Pamiętniku to wszystko wygląda zupełnie inaczej.

Cała akcja książki rozgrywa się w trzech czasach. Pierwszy okres, to teraźniejszość, jeden dzień, opowieść starszego już człowieka. Drugi - tylko trzy dni z przeszłości. Te dni, o których opowiada. A trzeci, zaledwie kilka razy wspomniany, nastoletnie lata dwójki młodych i zakochanych w sobie ludzi. Zaledwie zarys poznania, rozkwitu miłości, rozstania.

Ta najważniejsza akcja książki dzieje się gdy bohaterowie są już dorośli, pracują, są samodzielni. Nikt już im życia nie układa, nikt za nich nie decyduje. Mają już tyle lat że sami wiedzą co dla nich najlepsze - sami dokonują wyborów.

_______________

Jestem tą osobą, która w przypadku Pamiętnika, najpierw obejrzała film, dopiero później przeczytała książkę. I spodziewałam się czegoś innego. Historii opowiedzianej jak we filmie. Spotkałam się z czymś innym i... nie zawiodłam się. 

Nie jest to bardzo ambitne arcydzieło, raczej miła książka dla zabicia czasu. Czyta się ją niezwykle szybko, mi zajęła tylko 8-9 godzin. A mimo to zostaje w pamięci, wzrusza, zadziwia. Na mojej półce stała już kilka miesięcy, czekała aż ją w końcu wezmę i przeczytam, i się wreszcie doczekała. Na zimny, leniwy, listopadowy dzień, w który nie mamy ochoty nic robić, kiedy humor nam nie dopisuje i byśmy nie wychodzili z łóżka jest idealna. 

Bo choć nie przepadam za romansami, a miłość nie jest tym czego szukam w książkach, historia z Pamiętnika wywołała we mnie wiele emocji, w tym między innymi zazdrość. Po prostu zazdroszczę bohaterom tego, że potrafili się tak wzajemnie mocno kochać. 


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka