sobota, 31 grudnia 2016

Podsumowanie roku 2016!


Chciałabym z jednej strony napisać krótki i zwięzły post, z drugiej jednak, nie no, chyba czas podsumować ten rok z przytupem!

Tak więc zaczynam. Jestem tu dziś podsumowując rok który był dla mnie ciężki jak jasna cholera i trudny ale jednocześnie niesamowity, wniósł w moje życie coś nowego, był na swój sposób wyjątkowy. 

niedziela, 6 listopada 2016

#69 Harry Potter i Przeklęte dziecko - J. Thorne, J. Tiffany


To co Wam tu dziś przedstawię nie będzie recenzją. W sumie sama nie wiem czym będzie, no ale będzie. Cokolwiek tu wyjdzie, dam sobie rękę obciąć że będzie chaotyczne - i to mocno - więc przepraszam.

sobota, 15 października 2016

#68 Silver; Druga księga snów - Kerstin Gier


Sprawy Liv układają się coraz lepiej. Nowy dom i nowa rodzina okazały się całkiem w porządku. Romantyczny związek z przystojnym i bystrym chłopakiem trwa. Co tu dużo mówić - Henry ją uskrzydla. W dodatku nowe fascynujące możliwości odkrywa przed dziewczyną sfera snów. Niestety, każdy kij ma dwa końce, a sielanki nie są wieczne. Liv ma powody do niepokoju. Po pierwsze, anonimowa blogerka Secrecy wie o Liv rzeczy których nie powinna wiedzieć. Po drugie, Henry ma swoje tajemnice. Wiele tajemnic. Czyżby coś przed nią ukrywał? Po trzecie, za drzwiami z klamką w kształcie jaszczurki czai się coś strasznego, mrocznego i złowrogiego.
~ opis z okładki

Na samym wstępie chciałabym Was ostrzec, że choć będę się starać, nic nie obiecuję i w tej recenzji mogą pojawić się SPOILERY dotyczące części pierwszej!

wtorek, 11 października 2016

#67 - Silver; Pierwsza księga snów - Kerstin Gier


Liv zawsze przywiązywała dużą wagę do snów.A odkąd zamieszkała w Londynie, znalazły się w centrum jej zainteresowań. Tajemnicze zielone drzwi z klamką w kształcie jaszczurki. Gadające kamienne posągi. Niania z tasakiem ukryta w schowku na miotły... Tak, ostatnio sny Liv stały się bardzo dziwne. A szczególnie ten: czterech chłopaków, łacińskie inkantacje, dziwny rytułał w ciągu nocy. Liv zna tych chłopaków z nowej szkoły - i co dziwne, zawsze gdy spotykają się na jawie, oni wiedzą o niej więcej, niż powinni... Chyba że... śnili ten sam sen, co ona? 
~ opis z okładki

Myślę że większość z Was kojarzy Kerstin Gier. O tak, myślę że znacie ją bardzo dobrze i to za sprawą Trylogii Czasu. Jeżeli już trochę ze mną tu jesteście to doskonale wiecie że wspomnianą Trylogię czytałam - ekhem, ekhem, pochłonęłam, ekhem - i bardzo mi się spodobała. Książka o podróżach w czasie przeszła, jak będzie z książką o podróżach we śnie?

wtorek, 4 października 2016

#66 Obca - Diana Gabaldon


Jest rok 1945. Claire Randall, pielęgniarka pracująca w czasie wojny w szpitalu polowym, wraca z frontu i spędza z mężem wakacje w Szkocji. W czasie spaceru natrafiają na kamienny krąg. Claire dotyka głazu i... zostaje przeniesiona do roku 1743. Nagle zjawia się w świecie pełnym niebezpieczeństw. Dostaje się w sam środek intryg właścicieli ziemskich i knowań szpiegów, które zagrażają jej życiu i mogą złamać serce...
~ opis z okładki

Myślę że powieści "Obca" Diany Gabaldon większości z Was nie muszę przedstawiać. Wydaje mi się że kojarzycie albo książkę - albo serial "Outlander" który powstał na jej podstawie. 
Tak więc musicie przyznać - jest to dość popularna książka. Czy zasłużyła na swoją popularność? Dowiecie się poniżej.

środa, 28 września 2016

#65 Ross Poldark - Winston Graham



Ross Poldark, zmęczony krwawą wojną w Ameryce, wraca do domu w Wielkiej Brytanii. Długo wyczekiwane spotkanie z bliskimi ma jednak gorzki smak;jego ojciec nie żyje, majątek jest zrujnowany, a ukochana zaręczyła się z kuzynem. Ross ciężko pracuje, by odbudować rodzinny majątek i odzyskać kobietę, którą kocha. Pewnego dnia postanawia zabrać do domu ubogą dziewczynę spotkaną na jarmarku. To wydarzenie całkowicie odmienia jego życie. 

- opis z okładki

Historia Rossa Poldarka jest niesamowitą opowieścią której akcja dzieje się w XVIII-wiecznej Kornwalii. Ross właśnie wrócił z wojny w Ameryce. Przez całą podróż powrotną myślał tylko o jednym - o swojej ukochanej, Elizabeth, o tym kiedy ją zobaczy, jak mocno tęskni, jak mocno ją kocha.

piątek, 16 września 2016

Podsumowanie wakacji, trochę gadaniny, sprawy organizacyjne.

Cześć. :D
Jak zdążyliście już zauważyć - nie jestem ostatnio aktywna na blogu. Niestety, w najbliższych miesiącach nic się nie zmieni. 
W pierwszej kolejności chciałabym wyjaśnić brak obecności w sierpniu. Pracowałam (chyba nawet to już pisałam), była to praca na trzy zmiany, praca naprawdę męcząca, tak więc sierpień przeleciał mi przez pracę i sen tak szybko, że nim się obejrzałam, zaczął się wrzesień.
No i właśnie... wrzesień. Może wiecie, może nie, pierwszego września zaczęłam czwartą klasę. Od pierwszego dnia zaczęto mi przypominać o maturze i egzaminie zawodowym, o fakultetach, korepetycjach i innych takich. Dotarło to do mnie na tyle że postanowiłam od samego początku zacząć szkołę z przytupem, wziąć się za siebie, jakoś zorganizować.

No właśnie. ORGANIZACJA. Widzicie, nie jestem ogarnięta (ani trochę xd). Nie umiem zarządzać czasem, nie umiem planować z wyprzedzeniem, ogólnie w tym temacie jestem nieudacznikiem. Nie uczę się wcześniej, nie odrabiam zadań by później mieć wolne - robię to wszystko na odwrót, zostawiam wszystko do momentu aż grunt pode mną się pali.

Tak więc nie, NIE ZAWIESZAM BLOGA, po prostu bardzo, bardzo mocno go ograniczam. Przynajmniej teraz. Chcę mieć czas by wejść w tą szkołę, by się skupić na maturze i wyrobić sobie jakąś codzienną monotonię. By znaleźć choć godzinę czasu dziennie na czytanie. 

Tu mam pytanie do Was. Jak Wy to robicie?! :o
Jak umiecie się ogarnąć, przysiąść, zrobić wszystko, nauczyć się i jeszcze naprawdę często publikować coś na blogu? Proszę, zdradźcie mi swoje sekrety. :(

Ja teraz żegnam, lecę czytać, w końcu piątek, mogę zaszaleć. :) 

niedziela, 14 sierpnia 2016

niedziela, 7 sierpnia 2016

#64 Poza horyzont. Polscy podróżnicy - Joanna Łenyk-Barszcz, Przemysław Barszcz


Dla nikogo z Was nie jest tajemnicą że lubię podróże - nie tylko te książkowe ale i te rzeczywiste. W końcu podkreślam to dość często. Wiecie że uwielbiam poznawać nowe miejsca, ich historie, nowe kultury, ludzi, religie - równie mocno uwielbiam o nich czytać. Dlatego bardzo się cieszę że miałam szansę zapoznania się z tą książką.

piątek, 5 sierpnia 2016

Podsumowanie lipca.

Wiem że z tym postem jestem mocno spóźniona. No i nie tylko z tym. W tym tygodniu jeszcze wrzucę jedną recenzję, jak będzie dalej... Nie pytajcie się mnie, pytajcie się mojego szefostwa bo nie mam pojęcia na jakie godziny będę chodzić do pracy.

Ale dobra, po kolei, zaraz się pogubię. KSIĄŻKI. Już od kilku miesięcy nie było u mnie podsumowania - albo mało przeczytałam i nie było czego podsumować, albo nic nie kupiłam, albo nie było nawet czego podsumować.

I tak nadszedł lipiec, najjaśniejszy dla mojego bloga miesiąc. Miesiąc w którym moje posty zaczęły przekraczać po 100 wyświetleń - dla jednych mało, dla innych, w tym mnie, szok, po prostu szok że aż 100 i więcej osób czyta moje recenzje i inne posty.

W lipcu do mojej biblioteczki dołączyło aż (tylko?) pięć pozycji w tym jeden egzemplarz recenzencki. Są to;
  • Złe dziewczyny nie umierają - Katie Alender
  • Od złej do przeklętej - Katie Alender
  • Obca - Diana Gabaldon 
  • Ross Poldark - Winston Graham
  • Poza horyzont. Polscy podróżnicy - Joanna Łenyk-Barszcz, Przemysław Barszcz (egzemplarz od wydawnictwa Fronda).
Teraz to co przeczytałam:
  • Złodziejka książek - Markus Zusak (495 stron)
  • Program 1; Plaga samobójców - Suzanne Young (500 stron)
  • Dziesięć płytkich oddechów - K.A. Tucker (421 stron)
  • Złe dziewczyny nie umierają - Katie Alender (356 stron).
Jestem dość zła na siebie za taki kiepski wynik ale cóż, jak wspomniałam chodziłam do pracy, pod koniec lipca robiłam nadgodziny i po przyjściu do domu spałam. Nie miałam siły nawet czytać dlatego teraz świeci na blogu pustkami. :D

Oznacza to że w lipcu przeczytałam 1772 strony co daje jakieś 57 stron na dzień - aż mi siebie żal.

Nie będę Wam obiecywać że sierpień będzie lepszy - nie będzie. Mam nową pracę, na zmiany i już wiem że nie dam rady zbyt wiele zrobić. No cóż, książki same do mnie nie przyjdą, trzeba mieć za co je kupić. :)

Tak więc to tyle. Chciałabym Wam na samym końcu serdecznie podziękować za Waszą obecność, za rosnące statystyki, za więcej odwiedzeń i komentarzy. DZIĘKUJĘ. <3

sobota, 23 lipca 2016

#63 Złe dziewczyny nie umierają - Katie Alender


Coś dzieje się z Kasey. Dziecięce dziwactwa, z których powinna wyrastać, zaczynają się przemieniać w niepokojące znaki. Kasey zawsze miała takiego czy innego hopla, ale teraz to się robi katastrofa. Odzywa się archaicznymi słowami. Oczy płoną jej jakimś nienaturalnym blaskiem. I co ona wyprawia! Jej 17-letnia siostra Alexis uświadamia sobie stopniowo, że w ich domu zaczaiło się złoi powoli pochłania Kasey. Jak mu się przeciwstawić?Jak uchwycić tego demona? I skąd wziąć do tego odwagę? Początkowo Alexis brała różne dziwne zdarzenia w domu za urojenia, ale wkrótce zdaje sobie sprawę, że wszystko to dzieje się naprawdę i tylko ona może podjąć walkę z czającym się zagrożeniem i ratować siostrę.


~ opis z okładki

Jak możecie się domyślić po opisie, jest to horror. Nastoletnia Alexis zauważa że jej siostra zachowuje się nie tylko coraz bardziej dziwnie, ale także przerażająco. Zdarza jej się chodzić bez najmniejszego szmeru, pojawiać niespodziewanie za plecami czy także nie pamiętać wydarzeń sprzed dwóch minut. 

czwartek, 21 lipca 2016

#62 Dziesięć płytkich oddechów - K.A. Tucker

Kilka lat temu życie dwudziestojednoletniej Kacey Cleary rozpadło się na kawałki. Wraz z młodszą siostrą Livie, z biletami autobusowymi w kieszeni, wyruszają do Miami. Goniąc za marzeniami i uciekając przed koszmarem, dziewczyny trafiają do apartamentowca niedaleko plaży. Rozpoczynają nowe życie. I wszystko przebiegałoby zgodnie z planem, gdyby Kacey nie spotkała Trenta Emersona z mieszkania 1D. Zamknięta w sobie Kacey nie chce niczego czuć. Tak jest bezpieczniej. Dla wszystkich. Jednak w końcu ulega, otwiera serce i zaczyna wierzyć, że może pozostawić za sobą koszmarną przeszłość, by zacząć od nowa. Niestety okazuje się, że nie tylko Kacey kryje tajemnicę. Pozornie perfekcyjny mężczyzna ukrywa prawdę o wydarzeniach, których nie da się wybaczyć. Odkryta przeszłość Trenta sprawi, że Kacey powróci w przerażający mrok i samotność.

~ lubimyczytac.pl

Historia Kacey nie jest historią nową, oryginalną czy zaskakującą. Wypadek, strata bliskich - jesteśmy otoczeni przez kolejne informacje o takich incydentach. Słyszymy o nich każdego dnia. Dlaczego więc Dziesięć płytkich oddechów jest całkiem dobrą książką?

wtorek, 19 lipca 2016

Liebster Blog Award #1 i #2


Okej, okej, po kolei. Zacznijmy od tego czym jest Liebster Blog Award? Jest to nominacja otrzymana od innego bloggera . Jest przyznawana blogom które mają mniejszą liczbę obserwatorów, co pomaga w ich rozpowszechnieniu. Odpowiadamy na 11 pytań, następnie sami zadajemy kolejnych 11 pytań i nominujemy 11 innych bloggerów + informujemy ich o tym. :)

Dziś "wsadzę" dwie nominacje w jeden post, byłoby bez sensu wykonywać dwa razy pod rząd tą nominację. Zaczynajmy! :)

sobota, 16 lipca 2016

Paranormal Book TAG


Witajcie! Dziś przychodzę do Was z dość nieplanowanym z mojej strony postem, mianowicie TAGiem. Gwoli ścisłości; ostatnio co drugi mój post to jakiś "zapychacz", toteż postanowiłam sobie je trochę odpuścić ale cóż, tego TAGu nie mogłam odmówić. :)

czwartek, 14 lipca 2016

#61 Plaga samobójców - Suzanne Young


Nastolatki masowo popełniają samobójstwa. W niektórych szkołach władze wprowadzają więc pilotażowy program przeciwdziałania tej epidemii. Wszelkie objawy depresji są skrupulatnie notowane, a ci, co się załamują, są poddawani leczeniu w odizolowanych klinikach. Leczenie wydaje się skuteczne, ale każdy, kto brał udział w programie, wraca do zwykłego życia kompletnie pozbawiony wspomnień. Rodzice Sloane stracili już jedno dziecko i są gotowi na wszystko, by tylko ją uratować. Dziewczyna tłumi więc swoje prawdziwe uczucia. Jedyną osobą, przy której czuje się swobodnie, jest James, jej chłopak. Obiecał jej, że ich dwojgu nic się nie stanie, a Sloane jest pewna, że ich miłość przetrwa wszystko. Lecz z tygodnia na tydzień oboje stają się słabsi. Coraz trudniej im zachować twarz, bo dopada ich depresja. A później Program.

~ lubimyczytac.pl

Od paru lat w Stanach Zjednoczonych panuje epidemia samobójstw. Wielu nastolatków dopadała depresja a następstwem ich choroby było samobójstwo. Dziś liczba nastolatków nie maleje. Rząd opracował skuteczną terapię zwaną Programem. Każda osoba u której podejrzewa się chorobę trafia do ośrodka na leczenie a po terapii jest zupełnie nową, odmienioną, a przede wszystkim zdrową osobą.

wtorek, 12 lipca 2016

SERIALOWO #1 - wprowadzenie do serii, "Scream" SEZON 1

Dziś chciałabym Was zaprosić do poznania nowej serii jaką chcę prowadzić na blogu, a mianowicie SERIALOWO. W tej serii będę Wam przedstawiać różne seriale, moje odczucia, emocje jakie We mnie wzbudziły, obsadę no i opinie. Niektóre posty będą dotyczyły całości seriali, niektóre tylko danego sezonu. Zapraszam!

Chciałabym zacząć od czego co obecnie oglądam, z czym jestem na bieżąco. 
Zaledwie parę dni temu skończyłam oglądać pierwszy sezon serialu Scream i to o nim dziś Wam popiszę.

niedziela, 10 lipca 2016

#60 Najdłuższa podróż - Nicholas Sparks

Najdłuższa Podróż Nicholasa Sparksa to powieść która mnie niesamowicie wciągnęła i wzruszyła. Jest opowiadana z perspektyw trójki ludzi: Luka - ujeżdżacza byków, Sophii - studentki historii sztuki, oraz Iry - starszego pana który wspomina swoją młodość.

Sophia i Luke poznają się przypadkiem. On ratuje ją przed nachalnym byłym. Miło rozmawiają, umawiają się na niezobowiązujące kolejne spotkanie. Nie będzie to spoiler jeżeli Wam napiszę że do tego doszło. Ale... Zawsze, w każdej historii musi być jakieś "ale". Tym razem dotyczy ono uczucia tych młodych ludzi. Pochodzą z dwóch różnych światów, mają zupełnie inne spojrzenie na przyszłość, inne plany. Czy warto dać się miłość narodzić między nimi? Czy jest szansa że ich uczucie przetrwa?

czwartek, 7 lipca 2016

TOP 5 książkowych wydarzeń


Dokładnie tak jak w tytule. Dziś mam zamiar przedstawić Wam swoje TOP 5 książkowych wydarzeń w jakich chciałabym uczestniczyć. Mam tu na myśli światy jakie chciałabym odwiedzić, sytuacje jakie chciałabym przeżyć i osoby jakie pragnęłabym poznać. Zapraszam! :)

wtorek, 5 lipca 2016

#59 Złodziejka Książek - Markus Zusak


Liesel Meminger swoją pierwszą książkę kradnie podczas pogrzebu młodszego brata. To dzięki "Podręcznikowi grabarza" uczy się czytać i odkrywa moc słów. Później przyjdzie czas na kolejne książki: płonące na stosach nazistów, ukryte w biblioteczce żony burmistrza i wreszcie te własnoręcznie napisane... Ale Liesel żyje w niebezpiecznych czasach. Kiedy jej przybrana rodzina udziela schronienia Żydowi, świat dziewczynki zmienia się na zawsze...
~ opis z okładki

piątek, 1 lipca 2016

100 książek które chcę przeczytać.


Ostatnio dość często w blogosferze natrafiam na posty o tym temacie. Nie ma w tym nic zawiłego czy skomplikowanego, bądźmy szczerzy, wszystko jest w temacie. Jedyna rzecz, o jakiej chcę wspomnieć, że są to książkowe plany nie na całe życie, a na przyszły rok. Także dziś, 1 lipca 2016 roku ogłaszam swoje pierwsze podejście i dokładnie za rok zobaczymy, jak bardzo wywiązuję się z tego do czego się zobowiązuję. Zaczynajmy. :)

wtorek, 28 czerwca 2016

#58 Osobliwy dom pani Peregrine - Ransom Riggs


Życie Jacoba nie zapowiadało się ekscytująco. Pogodził się z myślą, że nigdy nie zostanie odkrywcą i nigdy nie będzie miał wielu przyjaciół. Ważne miejsce w jego życiu zajmował dziadek. To on najbardziej mu imponował i to on opowiadał mu najlepsze historie na dobranoc o pogodnym sierocińcu na walijskiej wysepce, ukrytym przed złem, wojną i potworami... Aż pewnego dnia dziadek Portman umarł w niejasnych okolicznościach. I wtedy wszystko się zaczęło... Jacob wyrusza na odciętą od świata wyspę, by zgłębić jej tajemnice. Czy zmierzy się z potworami ze swoich snów? Czy osobliwe dzieci ze starych fotografii naprawdę istniały? Co jest bajką, a co prawdą? Co jest faktem, a co urojeniem?
- opis z okładki

czwartek, 23 czerwca 2016

SUMMER BOOK TAG


Tak jest, to już oficjalne - MAMY LATO. :)
Z tego powodu postanowiłam zrobić miły, ciepły, słoneczny i letni TAG. Pytania zapożyczyłam i przetłumaczyłam (niektóre zmieniłam) z bloga a book lovers playlist. Od razu, na wstępie, chcę zachęcić każdego do wykonania tego TAGu (o ile ma ochotę:)). 

wtorek, 21 czerwca 2016

#57 Przerwana lekcja muzyki - Susanna Kaysen

"Wrażliwa, mająca problemy emocjonalne, niepotrafiąca odnaleźć się w otaczającym ją świecie Susanna po próbie samobójczej zostaje umieszczona przez swoich rodziców w szpitalu psychiatrycznym. Rozpoznane zostaje u niej występowanie osobowości borderline. Początki szpitalnego życia są dla Susanny bardzo trudne, nie potrafi się pogodzić z rygorem, który zostaje jej narzucony już pierwszego dnia. Dziewczyna spotyka tu całą gamę barwnych charakterów i zaburzeń - od kleptomanki Georginy przez molestowaną seksualnie, uzależnioną od valium i kurczaków Daisy, oszpeconą w trakcie pożaru Polly, aż po dominującą, żywiołową socjopatkę Lisę. Susanna szybko orientuje się, że bycie wzorową pacjentką nie jest tu mile widziane - kwitnie nielegalny handel valium, niesfornej Lisie zdarzają się ucieczki, a pielęgniarka Val lubi przymykać oko na niektóre przewinienia. "
- opis  z okładki

piątek, 10 czerwca 2016

#56 Ugly Love - Colleen Hoover



"Serca zaczynają szybciej bić, obietnice zostają złamane, reguły przestają zobowiązywać. Kiedy Tate, początkująca pielęgniarka, wprowadza się do mieszkania swojego brata, nie spodziewa się tak gwałtownych zmian w życiu. Wszystko przez przystojnego pilota Milesa Archera. Miles ustala tylko jedną regułę ich związku: nie pytaj o przeszłość i nie oczekuj przyszłości. Gdy ta sytuacja staje się nie do wytrzymania i prowokuje do pytań, ożywają jego dramatyczne wspomnienia. Tej powieści się nie czyta, tylko przeżywa - całą sobą, sercem i duszą, a po zakończeniu nic już nie jest takie samo."

~ lubimyczytac.pl


niedziela, 5 czerwca 2016

#55 Marsjanin - Andy Weir

Straszliwa burza piaskowa sprawia, że marsjańska ekspedycja, w której skład wchodzi Mark Watney, musi ratować się ucieczką z Czerwonej Planety. Kiedy ciężko ranny Mark odzyskuje przytomność, stwierdza, że został na Marsie sam w zdewastowanym przez wichurę obozie, z minimalnymi zapasami powietrza i żywności, a na dodatek bez łączności z Ziemią. Co gorsza, zarówno pozostali członkowie ekspedycji, jak i sztab w Houston uważają go za martwego, nikt więc nie zorganizuje wyprawy ratunkowej; zresztą, nawet gdyby wyruszyli po niego niemal natychmiast, dotarliby na Marsa długo po tym, jak zabraknie mu powietrza, wody i żywności. Czyżby to był koniec? Nic z tego. Mark rozpoczyna heroiczną walkę o przetrwanie, w której równie ważną rolę, co naukowa wiedza, zdolności techniczne i pomysłowość, odgrywają niezłomna determinacja i umiejętność zachowania dystansu wobec siebie i świata, który nie zawsze gra fair…
- od wydawcy


Marsjanin to najbardziej nieziemska powieść jaką czytałam - i to dosłownie. Astronauta Mark Watney zostaje sam na Marsie - opuszczony przez załogę która myśli że nie żyje, bez kontaktu z kimkolwiek, z zapasami które mu starczą na zaledwie parę miesięcy. 

czwartek, 2 czerwca 2016

#54 Czas Żniw - Samantha Shannon

Wydaje mi się że książki takiej jak Czas Żniw nie muszę nikomu przedstawiać. Wielu z Was pewnie już ją zna. Wcale się temu nie dziwię - bestseller, wydana w 2013 roku, ma już kontynuację. Jednak ja rzadko jestem "na czasie", w dodatku środki pieniężne jak i skromne biblioteki znacznie utrudniają mi poznawanie nowinek. Także mam nadzieję że większość z Was nie zanudzi się czytaniem postu o tak popularnej książce dopiero dziś. :)


Rok 2059. Dziewiętnastoletnia Paige Mahoney pracuje w kryminalnym podziemiu Sajonu Londyn. Jej szefem jest Jaxon Hall, na którego zlecenie pozyskuje informacje, włamując się do ludzkich umysłów. Paige jest sennym wędrowcem i w świecie, w którym żyje, zdradą jest już sam fakt że oddycha. 

Pewnego dnia jej życie zmienia się na zawsze. Na skutek fatalnego splotu okoliczności zostaje przetransportowana do Oksfordu - tajemniczej koloni karnej, której istnienie od dwustu lat utrzymywane jest w tajemnicy. Kontrolę nad nią sprawuje potężna, pochodząca z innego świata rasa Refaitów. Paige trafia pod protektorat tajemniczego Naczelnika - staje się on jej panem i trenerem, jej naturalnym wrogiem. Jeśli Paige chce odzyskać wolność, musi poddać się zasadom panującym w tym miejscu, w którym została przeznaczona na śmierć. 
- opis z okładki

niedziela, 29 maja 2016

#53 Bezpieczna Przystań - Nicholas Sparks

Bezpieczna Przystań jest pierwszą książką Sparksa którą przeczytałam. Wydaje mi się, że chcąc lub nie, wszyscy słyszymy o jego książkach, czy to za sprawą filmów na ich podstawie, czy też środowiska czytelniczego, które to albo poleca albo odradza. 

Bezpieczna Przystań jest cudowną opowieścią o miłości, bezpieczeństwie, poszukiwaniu swojego miejsca na ziemi. Do małego miasteczka Southport wprowadza się młoda kobieta o imieniu Katie. Nikt nic o niej nie wie. Katie jest tajemnicza, mieszka daleko od reszty mieszkańców, jest samodzielna i unika kontaktu z innymi. Dostaje pracę w restauracji ale... i tak nie pozwala się do siebie zbliżyć. Nie wie kiedy będzie musiała nagle wyjechać.

czwartek, 26 maja 2016

#52 Mały Książę - Antoine de Saint-Exupery

Mały Książę jest chyba jedną z najbardziej znanych książek. Króciutka, urocza, można pomyśleć że to bajka dla dzieci... A jest to powieść dla każdego, w każdym wieku. 

Narratorem powieści jest Pilot - mężczyzna który w głębi duszy jest niewinny jak dziecko, nieskażony dorosłością, pamiętający czym jest wyobraźnia.

niedziela, 22 maja 2016

Śmiercionośny Book TAG

Dziś przychodzę do Was z TAGiem do którego nominowała mnie autorka bloga Miasto Książek - jeszcze raz serdecznie dziękuję za nominację. Nie chcę przedłużać, ale pozwolę sobie dodać że naprawdę bardzo mocno cieszę się z nominacji! - robiłam już TAGi - ale takie które sobie wybrałam. A to moja pierwsza nominacja. :)

czwartek, 19 maja 2016

#51 Hopeless - Colleen Hoover


Książki autorstwa Colleen Hoover są niezwykle popularne. Zupełnie ich nie znając, opierając się wyłącznie na czyichś opiniach czy pogłoskach, większość z nas jest w stanie stwierdzić że są dobre, wzruszające i zaskakujące. Polujemy na dane pozycje nie mając nawet pojęcia jakie historie się w nich kryją.

Hopeless jest pierwszą powieścią tej autorki jaką miałam przyjemność przeczytać. I cóż mogę powiedzieć - wszystko co sobie myślałam okazało się prawdą. Poprzeczkę ustawiłam dość wysoko, no bo, bądźmy szczerzy, skoro ta książka jest taka niesamowita i wszyscy się nią zachwycają musi to być prawda. I jest.


Czasem odkrycie prawdy może odebrać nadzieję szybciej niż wiara w kłamstwa. To właśnie uświadamia sobie siedemnastoletnia Sky, kiedy spotyka Deana Holdera. Chłopak dorównuje jej złą reputacją i wzbudza w niej emocje, jakich wcześniej nie znała. W jego obecności Sky odczuwa strach i fascynację, ożywają wspomnienia, o których wolałaby zapomnieć. Dziewczyna próbuje trzymać się na dystans - wie, że Holder oznacza jedno: kłopoty. On natomiast chce się o niej dowiedzieć się o niej jak najwięcej. Gdy Sky poznaje Deana bliżej, odkrywa, że nie jest on tym, za kogo go uważała, i że zna ją lepiej, niż ona sama siebie. Od tego momentu życie Sky bezpowrotnie się zmienia.
- opis z okładki

Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać że Hopeless to kolejna, typowa młodzieżówka, zapewniam Was - tak nie jest. Owszem, mamy liceum, dziewczynę, chłopaka, uczucie które jest, moim zdaniem, bardzo ważne, ale mamy zupełnie inne tło. To co rządzi w młodzieżówkach to różne okrucieństwa, zakłady, kłamstwa, sekrety i happy endy - ogólnie wszystko co się dzieje to wina głównej postaci lub jej miłości.

piątek, 6 maja 2016

Zawieszenie


Tak, dokładnie tak jak w tytule. Jest mi bardzo przykro z tego powodu ale muszę zawiesić bloga. Jestem osobą roztrzepaną, nie potrafiącą zorganizować sobie czasu, ułożyć jakiegoś planu, robić coś na zapas i... Dlatego zawieszam bloga. Nie na długo. W teorii - do końca czerwca, w praktyce - pewnie wrócę już w połowie czerwca. Dlaczego? Ano dlatego że zbliża się koniec roku szkolnego, nauczycielom się nagle przypomina o wielu sprawdzianach i kartkówkach, trzeba w miesiąc nazbierać ocen itd. Znajdę czas na czytanie, oczywiście że znajdę, zawsze znajduję. :) Będę pisać recenzje, jakieś tagi, nie będę ich natomiast publikować. Poczekam aż obowiązki odejdą, zrobi się spokojnie, będę się mogła oddać tylko czytaniu i wtedy wrócę. Mając posty "w poczekalni" i na bieżąco czytając i recenzując.


Będę wtedy miała gotowe posty na gorsze dni, na zabiegane tygodnie, na brak czasu. Po prostu wejdę i opublikuję. Mam nadzieję że nikt mnie nagle nie skreśli, nie "opuści", po prostu zrozumie i poczeka. :)

niedziela, 10 kwietnia 2016

Avengers - Book TAG


Zbliża się premiera filmu "Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów". Z racji tego że już nie mogę się jej doczekać, że oczekuję z niecierpliwością, postanowiłam umilić sobie ten ostatni miesiąc przed premierą robiąc AVENGERS BOOK TAG (TAG zapożyczony z bloga pottertalk.net). Zapraszam!

środa, 6 kwietnia 2016

#50 Zanim się pojawiłeś - Jojo Moyes


Dwudziestosześcioletnia Lou spotyka na swej drodze Willa. Ona właśnie straciła pracę i rozstała się ze swoim chłopakiem, a on po wypadku samochodowym nie ma chęci do życia i chce je sobie odebrać. Will nie wie jeszcze, że Lou wtargnie w jego życie niczym kolorowy ptak.

Czy wielka miłość, nawet bolesna, naprawdę może przezwyciężyć frustrację, zniechęcenie i natarczywe myśli o samobójstwie? Doskonale rozegrana psychologicznie, sugestywna powieść o sile uczuć i magicznym wpływie człowieka na człowieka.
- lubimyczytac.pl


Nie podchodźcie do tej powieści jak do każdej książki o miłości. Nie myślcie o tym jak się skończy, nie planujcie zakończeń. "Zanim się pojawiłeś" to książka zupełnie inna, nowa, świeża, zaskakująca, rozbawi Was po to by złamać Wam serca.

czwartek, 31 marca 2016

Podsumowanie marca

Krótko, zwięźle i na temat ponieważ czas mnie nagli. :)

W marcu (a raczej jego początku) udało mi się przeczytać pięć książek;

  • Powrót do Daringham Hall - Kathryn Taylor
  • Trylogię Czasu (Czerwień rubinu, Błękit szafiru, Zieleń szmaragdu) - Kerstin Gier
  • Trucicielkę - Erica-Emmanuela Schmitta.
Nie zakupiłam niestety nic, a lista książek do nabycia wciąż rośnie.


I szybciutko o tym co się działo dalej. Od połowy byłam nieobecna; niestety nauka mnie przytłacza, nauczyciele się prześcigają w sprawdzianach, mam parę obowiązków w domu no i... Typowy brak czasu. Jestem osobą mocno niezorganizowaną, zakręconą no i roztrzepaną. Przychodzę do domu, jem, daję odpocząć mojemu mózgowi, nauka i sen. 

Jeżeli macie jakieś pomysły jak mogłabym zorganizować sobie czas by połączyć przyjemności z obowiązkami koniecznie dajcie znać! ( jeżeli to coś pomoże - jestem technikum więc poza przedmiotami do matury mam jeszcze wiele godzin przedmiotów zawodowych. :)

poniedziałek, 21 marca 2016

#49 Zieleń szmaragdu - Kerstin Gier

Co robi dziewczyna, której właśnie złamano serce? To proste: gada przez telefon z przyjaciółką, pochłania czekoladę i całymi dniami rozpamiętuje swoje nieszczęście. Ale Gwen – podróżniczka w czasie mimo woli – musi wziąć się w garść, chociażby po to, żeby przeżyć. Nici intrygi z przeszłości także dziś splatają się w zabójczą sieć. Złowrogi hrabia de Saint Germain jest bardzo bliski swego celu: Gwendolyn musi stanąć do walki o prawdę, miłość i własne życie.
- opis z okładki.

piątek, 18 marca 2016

#48 Błękit szafiru - Kerstin Gier

Gwendolyn i Gideon zapatrzeni w siebie wrócili właśnie z początku XX wieku. Ale sprawy tylko się skomplikowały. Czy Strażnicy mają rację, uznając Lucy i Paula za przestępców, czy też może mylą się w swej wierności hrabiemu de Saint Germain? Gwendolyn jako jedyna zdaje się mieć wątpliwości. Uczucia Gideona do Gwen wystawione zostają na najpoważniejszą próbę.
- opis z okładki

poniedziałek, 14 marca 2016

#47 Czerwień Rubinu - Kerstin Gier

Pewnego dnia szesnastoletnia Gwen odkrywa, że jest posiadaczką genu podróży w czasie – niespodziewanie przemieszcza się o sto lat wstecz. Okazuje się, że nie jest jedynym podróżnikiem - istnieje całe tajne bractwo, zajmujące się kontrolą dwunastu podróżników w czasie – Gwen jest ostatnim z nich. Szybko odkrywa, że jedenastym jest bardzo atrakcyjny dziewiętnastolatek: Gideon. Ale zakochiwanie się nie jest takie proste gdy się skacze tam i z powrotem w czasie i gdy trzeba wypełnić niebezpieczną misję w XVIII. wieku.
- lubimyczytac.pl

sobota, 12 marca 2016

Moje ulubione ekranizacje


Jako osoby kochające książki wiecie co nas najbardziej boli. Gdy na podstawie naszej ukochanej historii tworzy się film i nie jest on nawet w połowie tak dobry jak książka. Zmienione fakty, pominięte wątki i postacie, zły wygląd bohaterów - to zaledwie kilka przykładów tego czego nienawidzimy w ekranizacjach.

wtorek, 8 marca 2016

#46 Powrót do Daringham Hall - Kathryn Taylor

Powrót do Daringham Hall jest książką która już nie raz rzucała mi się w oczy, jednak nigdy nie miałam szansy jej zdobyć. O to ciekawsze tytuły, a to o niej zapominałam. Dołączając do klubu Książki Kobiecym Okiem, wybrałam tą pozycję na swój powitalny prezent i... nie zawiodłam się.

wtorek, 1 marca 2016

#45 Trucicielka - Eric-Emmanuel Schmitt

Trucicielka jest drugą, "dorosłą" książką Schmitta którą miałam zaszczyt przeczytać. Po lekturze Kiedy byłem dziełem sztuki miałam wrażenie że nie tylko ta, ale większość książek tego autora ma bardzo dosłowne (dosłownie DOSŁOWNE) tytuły. I tak, trafiłam, przynajmniej przy Trucicielce.

środa, 17 lutego 2016

#44 After: Już nie wiem kim bez ciebie jestem - Anna Todd




Autor: Anna Todd
Tytuł oryginału: After We Collided
Liczba stron:758
Wydawnictwo: Między Słowami
Moja ocena: 4/10





"Życie Tessy można podzielić na to, co zdarzyło się PRZED POZNANIEM HARDINA, i na to, co zdarzyło się PÓŹNIEJ. 
Kiedy wydawało się już, że ich związek wkracza w nowy etap, Tessa dowiaduje się, co naprawdę kierowało Hardinem na początku ich znajomości. Takiego okrucieństwa Tessa nie może wybaczyć nawet jemu. Aby o nim zapomnieć, rzuca się w wir pracy. Ale Hardin nie ma zamiaru się poddać...
Czy Tessa jest w stanie wybaczyć Hardinowi? 
I - co ważniejsze - czy Hardin jest w stanie się zmienić?
                                                                             - opis z okładki

__________

Czytając tą serię jestem naprawdę mocno rozbita. No bo tak; z jednej strony część druga jest nudna, przewidywalna i totalnie nieoryginalna, ale z drugiej strony wciąż ma w sobie to coś, to coś co trzyma, co każe mi czytać do końca, co wciąż zajmuje moje myśli.

czwartek, 11 lutego 2016

#43 After: Płomień pod moją skórą - Anna Todd




Autor: Anna Todd
Tytuł oryginału: After
Liczba stron: 636
Wydawnictwo: Między słowami
Moja ocena: 5/10




Cześć, witajcie. :) Dziś przychodzę do Was z recenzją książki o której można przeczytać dużo negatywnych, jak i pozytywnych opinii. A jak to wygląda dla mnie?

Po pierwsze chciałabym zaznaczyć, że według mnie (dokładnie, to jest tylko moje zdanie - prawda może być inna) osoby oceniające tą książkę bardzo nisko, to osoby uprzedzone do niej od początku. Wiecie, fanfiction o One Direction, co w tym może być fajnego? Natomiast osoby dające pełne noty tej pozycji to znowu fani przytoczonego zespołu, uwielbiający Aftera, bo uwielbiający osobę która była inspiracją do tej serii.

poniedziałek, 8 lutego 2016

Zaspany poniedziałek #1

Macie czasem takie dni, jak ja dziś? Kiedy wstajecie z łóżka i już wiecie że nic dobrego to nie zwiastuje? Kiedy jeszcze zaspani wleczecie się powoli do łazienki i nagle BUM!, uderzyliście się w coś? Woda zamiast do kubka z kawą spływa dookoła? Wyglądacie jak siedem nieszczęść choć zrobiliście co w Waszej mocy by nikogo nie wystraszyć swoim wyglądem? Potykacie się o co tylko można, spóźniacie się na autobusy, tramwaje, pociągi? W szkole, pracy, zgarniacie same baty? Wracacie do domu i nagle się okazuje że Wasz pech wciąż trwa bo znów się coś zepsuło?

sobota, 6 lutego 2016

#42 Jesienna Miłość - Nicholas Sparks



Autor: Nicholas Sparks
Tytuł oryginału: A walk to remember
Liczba stron: 223
Wydawnictwo: Albatros
Moja ocena: 10/10





Jak bywa w życiu każdej osoby która uwielbia czytać, książki dzielą się, przy ich ocenianiu, na dwie kategorie. Na te powieści które oceniamy z dystansem, patrzymy co nam się podobało a co nie, na jaką cyferkę książka zasłużyła, i czy spełnia jakieś nasze wymagania, oraz na te, co do których nie myślimy, tylko oceniamy, oddając władzę sercu.

poniedziałek, 1 lutego 2016

#41 Nevermore. Kruk - Kelly Creagh




WITAM BARDZO SERDECZNIE! DZIŚ PRZEDSTAWIAM WAM RECENZJĘ NAPISANĄ PRZEZ JULIĘ Z BLOGA WĄCHAM KSIĄŻKI. :)




Tytuł:  Nevermore. Kruk
Autor:  Kelly Creagh
Wydawnictwo:  Jaguar
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 456




 Ładna, mądra dziewczyna, kapitan szkolnej drużyny cheerlederek Isobel ma prawie idealnie ułożone życie, chłopka, i cudownych przyjaciół. I  nagle wszytsko zaczayna mówić papa. Pan Swanson , nauczyciel angielskiego przydziela ją do projektu z Panem Mrocznym- Varenem. Dziwakiem nad dziwakami tej szkoły, który po bliższym poznaniu okazuje się jeszcze bardziej zimnym, niesympatycznym i opryskliwym człowiekiem. W dodatku szukającym dziury w całym gothem. Milutki niczym zombie podczas apokalipsy. Ale mimo wszystko ma to, czego bardzo potrzebuje Isobel. Ogromny zasób informacji na temat Edgara Allan Poego. I co ważniejsze- jest gotów zabrać całą prace na siebie. Skuszona taką propozycją Isobel podejmuje współprace z gothem- panem cmentarzy i nagrobków. Bo przecież to nie będzie trwać wiecznie... A może jednak..wystarczy, że Varen nie zapanuje nad ty co chowa głęboko..Uważaj czego pragniesz- możesz to otrzymać.

niedziela, 31 stycznia 2016

Podsumowanie stycznia

Początek roku 2016 był dla mnie dość efektywny - przeczytałam na dzień dobry dwie książki. Następnie miałam dwa tygodnie szkoły - co oznacza że nie tylko uczniowie, ale i nauczyciele, przypomnieli sobie że semestr się kończy, więc było dużo pracy i nauki. Na szczęście przyszły ferie, niestety; szybko się skończyły. Tak, dziś jest ostatni dzień mojej wolności - jutro wraca szkoła.

sobota, 30 stycznia 2016

#40 Diabelskie Maszyny: Mechaniczny Anioł - C. Clare



Autor: Cassandra Clare
Tytuł oryginału: The Clockwork Angel, The Infernal Devices
Liczba stron: 472
Wydawnictwo: MAG
Moja ocena: 8/10





"Magia jest niebezpieczna, ale miłość jeszcze bardziej. Szesnastoletnia Tessa Gray pokonuje ocean, by odnaleźć brata, a celem tej podróży jest Anglia za czasów panowania królowej Wiktorii. W londyńskim Podziemnym Świecie, w którym po ulicach przemykają wampiry, czarownicy i inne nadnaturalne istoty, czeka na nią coś strasznego. Tylko Nocni Łowcy, wojownicy ratujący świat przed demonami, utrzymują w tym chaosie porządek. W trakcie swoich poszukiwań Tessa uświadamia sobie, że będzie musiała wybierać między ratowaniem brata a pomaganiem nowym przyjaciołom, którzy stoją na drodze sił ciemności... i że miłość potrafi być najniebezpieczniejszą magią." 
                                                                                                   - opis z okładki

Jeżeli czytaliście serię Darów Anioła, to trylogia Diabelskich Maszyn powinna Wam się spodobać. Jeżeli nie czytaliście wcześniej nic autorstwa Cassandry Clare to nic. Też powinniście to polubić. Jedyna różnica między tymi co czytali, a tymi co nie, będzie taka, że ci pierwsi będą... kojarzyć nazwiska.

sobota, 16 stycznia 2016

#39 Wróć jeśli pamiętasz - Gayle Forman



Autor: Gayle Forman
Tytuł oryginału: Where she went
Liczba stron: 288
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Moja ocena: 8/10





Jedyne co wiedziałam o tej książce zanim ją przeczytałam, to to, że przez jednych jest uwielbiana, przez innych nienawidzona. Teraz, już po lekturze, doskonale to rozumiem. Natomiast o swoich własnych uczuciach wobec tej książki, będziecie się musieli przekonać czytając ją. 

#38 Ostatni Olimpijczyk - Rick Riordan




Autor: Rick Riordan
Tytuł oryginału: The Last Olympian
Liczba stron: 373
Wydawnictwo: Galeria Książki
Moja ocena: 9/10




To już, jakby nie było, ostatnia część serii o młodym herosie, Percy'm Jacksonie. Co prawda nie martwcie się, wróci do nas w kolejnej serii RR, "Olimpijskich Herosach". Ale kontynuujmy.

Minął kolejny rok, przyszły kolejne wakacje. Nad światem ciąży wojna - wielka, niszcząca wszystko, wojna pomiędzy bogami a tytanami. Percy, wraz z przyjaciółmi musi wybrać stronę po której walczy, a także bronić tego za wszelką cenę - nawet za cenę życia. 

poniedziałek, 11 stycznia 2016

#37 Magnus Chase i Bogowe Asgardu: Miecz Lata




Autor: Rick Riordan
Tytuł oryginału: Magnus Chase and the Gods of Asgard. The Sword of Summer
Liczba stron: 520
Wydawnictwo: Galeria Książki
Moja ocena: 10/10




Okej, okej. Zaczynamy. 

Kochacie Percy'ego Jacksona? Albo chociaż go uwielbiacie? Lub tylko lubicie? Tak?! To przeczytajcie koniecznie Magnusa! Nie będziecie się mogli oderwać od tej pozycji, a sam Magnus i jego przyjaciele skradną Wasze serca!

sobota, 9 stycznia 2016

#36 Miasto Kości - Cassandra Clare




Autor: Cassandra Clare
Tytuł oryginału: City of bones
Liczba stron: 512
Wydawnictwo: MAG
Moja ocena: 7/10




Czołem Nocni Łowcy! Dziś pojawiam się z recenzją znanej, nawet zekranizowanej (to już w sumie częsty przypadek, ale dobra) i według mnie dobrej książki.

Seria Dary Anioła po raz pierwszy urzekła mnie w 2010/2011 roku. Byłam wtedy zakochana bez pamięci w tej serii, jednak nigdy jej nie dokończyłam. Wtedy nie wyszła jeszcze całość, a dziś nie mam po prostu chęci. Stwierdziłam jednak że się jakoś zepnę i w końcu przeczytam.

środa, 6 stycznia 2016

Filmowa środa #3


Witam Was serdecznie w Nowym Roku i jednocześnie trzecim poście serii "Filmowa środa". Z racji tego że mamy dziś 6 stycznia, święto Trzech Króli, dzień wolny od szkoły, zajęć pracy, można się zrelaksować i przeczytać dobrą książkę lub obejrzeć miły film.

poniedziałek, 4 stycznia 2016

#35 Zostań, jeśli kochasz - Gayle Forman




Autor: Gayle Forman
Tytuł oryginału: If I stay
Liczba stron: 247
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Moja ocena: 8/10




Życie jest czymś niezwykłym. Czymś długim i "twardym", a jednocześnie krótkim i trwałym. O tym do której z tych dwóch kategorii zalicza się nasze, decyduje zazwyczaj przypadek. Tornado tysiące mil dalej, zwierzę na drodze parę kilometrów od nas. Śmierć kogoś o kim nigdy nie słyszeliśmy i nie usłyszymy. Ale takie rzeczy, szczególnie niespodziewane zmieniają wszystko.

sobota, 2 stycznia 2016

#34 Szukając Emmy - Steena Holmes




Autor: Steena Holmes
Tytuł oryginału: Finding Emma
Liczba stron: 352
Wydawnictwo: Znak Literanova
Moja ocena: 7/10




Przecudowna książka o miłości, stracie, nadziei, poświęceniu i rodzinie. Wzruszająca i grająca na emocjach powieść o zaginionym dziecku, o przeżyciach rodziców i bliskich, wciągnie wiele osób. 

Gdy Emma zaginęła miała 3 latka. Wybiegła na chwilę z domu, a jej matka, Megan, już po kilku minutach zaczęła wołać córkę. Emma nie odpowiedziała, zniknęła. Dla rodziny Megan zaczął się koszmar.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka