środa, 17 lutego 2016

#44 After: Już nie wiem kim bez ciebie jestem - Anna Todd




Autor: Anna Todd
Tytuł oryginału: After We Collided
Liczba stron:758
Wydawnictwo: Między Słowami
Moja ocena: 4/10





"Życie Tessy można podzielić na to, co zdarzyło się PRZED POZNANIEM HARDINA, i na to, co zdarzyło się PÓŹNIEJ. 
Kiedy wydawało się już, że ich związek wkracza w nowy etap, Tessa dowiaduje się, co naprawdę kierowało Hardinem na początku ich znajomości. Takiego okrucieństwa Tessa nie może wybaczyć nawet jemu. Aby o nim zapomnieć, rzuca się w wir pracy. Ale Hardin nie ma zamiaru się poddać...
Czy Tessa jest w stanie wybaczyć Hardinowi? 
I - co ważniejsze - czy Hardin jest w stanie się zmienić?
                                                                             - opis z okładki

__________

Czytając tą serię jestem naprawdę mocno rozbita. No bo tak; z jednej strony część druga jest nudna, przewidywalna i totalnie nieoryginalna, ale z drugiej strony wciąż ma w sobie to coś, to coś co trzyma, co każe mi czytać do końca, co wciąż zajmuje moje myśli.


Nie jest to w żaden sposób literatura zmuszająca do myślenia, nic ambitnego, wręcz przeciwnie; lekka, "odmóżdżająca" książka, na takie dni gdy mamy ochotę coś przeczytać, ale niekoniecznie chce nam się używać umysłu.

Ale mimo wszystko nie zgadzam się z opiniami że jest to dno całkowite, że książka jest beznadziejna, nie da się jej czytać itd... Przeczytałam pierwszą i drugą część, po trzecią i czwartą też sięgnę.

Co do treści... [UWAGA SPOILERY]Tessa i Hardin mają kryzys, choć kiedy oni go nie mają? Do ich codziennych problemów, takich jak niepewność, agresja, kłamstwa czy brak zaufania, w tym tomie dochodzi zazdrość - chorobliwa, ograniczająca zazdrość. Po tym jak Tessa wybaczyła Hardinowi to, że początkowo związek z nią był tylko zakładem, chłopak na nowo jej czymś podpada. Tessa z każdym dniem ma coraz gorszy kontakt z matką która nie toleruje jej związku, w dodatku dowiaduje się że Hardin był w przeszłości wielkim (nie owijając w bawełnę) dupkiem. Czy ich związek przetrwa wszystkie te problemy które wychodzą na wierzch? Kto chce ich rozdzielić i dlaczego?
__________

Tym, co mnie najbardziej odpycha w tej serii jest główna bohaterka - Tessa Young - pilna i inteligentna uczennica, jedna z lepszych na kampusie, a jednocześnie totalny bezmózg. Książka jest opowiedziana (w większości) przez Tessę, tak więc znamy jej myśli, wiemy co nią w danym momencie kierowało. I nie mogę uwierzyć że ta dziewczyna jest aż tak głupia, jej argumentacja leży, wybacza najgorsze rzeczy, a za małe bzdury robi wojny. W dodatku (tradycyjnie) w największe bzdury wierzy najmocniej, a szczerej prawdy nie chce nawet wysłuchać. 

Ani nie polecam, ani szczególnie nie odradzam, sami musicie zdecydować czy chcecie poświęcić na to czas, czy może wolicie ambitniejsze pozycje. Ta część jest w pewnym stopniu gorsza od pierwszej, ale wciąż mam nadzieję, że dalej ta seria się poprawi. :)

SERDECZNIE POZDRAWIAM!
DO KOLEJNEGO PRZECZYTANIA! :)

__________

Książka bierze udział w wyzwaniu:
 Zapraszam na facebooka!


1 komentarz :

  1. Kiedyś tę książkę poleciła mi koleżanka, ale zdecydowanie mi się nie spodobała, nawet nie doszłam chyba do połowy.
    Pozdrawiam!
    http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka