czwartek, 11 lutego 2016

#43 After: Płomień pod moją skórą - Anna Todd




Autor: Anna Todd
Tytuł oryginału: After
Liczba stron: 636
Wydawnictwo: Między słowami
Moja ocena: 5/10




Cześć, witajcie. :) Dziś przychodzę do Was z recenzją książki o której można przeczytać dużo negatywnych, jak i pozytywnych opinii. A jak to wygląda dla mnie?

Po pierwsze chciałabym zaznaczyć, że według mnie (dokładnie, to jest tylko moje zdanie - prawda może być inna) osoby oceniające tą książkę bardzo nisko, to osoby uprzedzone do niej od początku. Wiecie, fanfiction o One Direction, co w tym może być fajnego? Natomiast osoby dające pełne noty tej pozycji to znowu fani przytoczonego zespołu, uwielbiający Aftera, bo uwielbiający osobę która była inspiracją do tej serii.


O książce słyszałam, choć nie ciągnęło mnie do niej specjalnie. Wpadła w moje łapki przypadkiem. Kuzynka pożyczyła całą serię siostrze, a ja mając po prostu te książki pod ręką przeczytałam je. I... noc cóż. Nie zawiodłam się, ale moje wymagania nie były zbyt wysokie (tak, tak, również miałam uprzedzenia).

Autorką serii After jest jedna z nas. Zakochana w książkach dziewczyna, zakochana również w muzyce, która na takiej stronie jak wattpad oddała się swojej pasji. Napisała fanfiction, zdobyła popularność i na pewno nie spodziewała się, że jej opowieść zostanie kiedyś wydana. A jednak! 

After opowiada historię dwóch osób. Dziewczyna, Tessa: słodka, urocza, porządna, grzeczna i ułożona. Zaczyna właśnie swoją naukę w college'u, wprowadza się do akademika i... zdecydowanie nie jest zachwycona na widok swojej współlokatorki która jest jej całkowitym przeciwieństwem! W dodatku przyprowadza do pokoju chłopców. I to właśnie jeden z nich, Hardin, jest tą drugą "gwiazdą" Aftera. Ma tatuaże, kolczyki w twarzy, jest chamski i zarozumiały. I zupełnie przypadkiem, ta dwójka zakochuje się w sobie. Nieprawdopodobne? A jednak! Zaczyna ich łączyć głębokie uczucie, choć z przeróżnych powodów, głównie różnicy charakterów, w ich związku nie jest kolorowo. I choć Tessa jest świadoma różnic pomiędzy nimi, nie spodziewa się że Hardin może jej zrobić taką krzywdę.

__________

Według mnie książka jest mocno przesadzona. Mam na myśli treść. Autorka wepchnęła w tą jedną książkę większość dramatów, kłótni i rozstań jakie znamy z filmów/powieści o miłości. Momentami to aż przytłacza czytelnika. Jednak przez większość czasu książka jest po prostu łatwa, szybko się czyta, można się wciągnąć. Zakończenie zaskakuje - i to bardzo. 

Tak więc krótko na koniec - ocena 5/10 jest jak najbardziej zasłużona. After to typowy średniak, żadna wybitna literatura, nic świeżego, ale jednak ma coś w sobie. Ani nie polecam, ani nie odradzam. Musicie sami stwierdzić czy chcecie to czytać, czy też nie.


SERDECZNIE POZDRAWIAM!
DO KOLEJNEGO PRZECZYTANIA! :)

__________

Książka bierze udział w wyzwaniu:
Zapraszam na facebooka!

1 komentarz :

  1. Mi ta książka zdecydowanie się nie spodobała, nawet chyba nie doczytałam jej do końca, co dość rzadko mi się zdarza.
    U mnie na blogu po długiej nieobecności nowa recenzja, zapraszam :)
    http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka