poniedziałek, 1 lutego 2016

#41 Nevermore. Kruk - Kelly Creagh




WITAM BARDZO SERDECZNIE! DZIŚ PRZEDSTAWIAM WAM RECENZJĘ NAPISANĄ PRZEZ JULIĘ Z BLOGA WĄCHAM KSIĄŻKI. :)




Tytuł:  Nevermore. Kruk
Autor:  Kelly Creagh
Wydawnictwo:  Jaguar
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 456




 Ładna, mądra dziewczyna, kapitan szkolnej drużyny cheerlederek Isobel ma prawie idealnie ułożone życie, chłopka, i cudownych przyjaciół. I  nagle wszytsko zaczayna mówić papa. Pan Swanson , nauczyciel angielskiego przydziela ją do projektu z Panem Mrocznym- Varenem. Dziwakiem nad dziwakami tej szkoły, który po bliższym poznaniu okazuje się jeszcze bardziej zimnym, niesympatycznym i opryskliwym człowiekiem. W dodatku szukającym dziury w całym gothem. Milutki niczym zombie podczas apokalipsy. Ale mimo wszystko ma to, czego bardzo potrzebuje Isobel. Ogromny zasób informacji na temat Edgara Allan Poego. I co ważniejsze- jest gotów zabrać całą prace na siebie. Skuszona taką propozycją Isobel podejmuje współprace z gothem- panem cmentarzy i nagrobków. Bo przecież to nie będzie trwać wiecznie... A może jednak..wystarczy, że Varen nie zapanuje nad ty co chowa głęboko..Uważaj czego pragniesz- możesz to otrzymać.



Aaaaaaa....! Dzięki przeczytaniu Nevermore zakochałam się dwa razy.Po pierwsze w samej książce a po drugie w twórczości Edgara Allana Poego. Dwie miłości na jednym ogniu- czego chcieć więcej. Uważaj czego pragniesz- możesz to otrzymać idealnie odzwierciedla całą tą książkę. To taki skrót wszystkiego dobrego, co można o niej powiedzieć. Może się wydawać nieprawdopodobne połączenie w jednej historii słodkiej, szkolnej dziewczynki i pana ciemności i chłodu. Mi też się tak na początku wydawało. Bo niby jak to może być dobre. Ale okazało się to strzałem w dziesiątkę. Stare powiedzenia „przeciwieństwa się przyciągaj” leży tu tak dobrze, jak ukochana pizza w żołądku.  Książka ma to coś. Coś co chwyta Cie za flaki i mówi „Nie odejdziesz jeśli nie przeczytasz. Inaczej będzie bolało.” I tak było. Za każdym razem, kiedy na chwilkę próbowałam się oderwać jakaś niewidzialna siła wrzuciła mi książkę w rękę i od razu było lepiej. Nevermore to jedna z tych książek, która na pierwszy rzut oka wydaje się mało ciekawa, jakaś taka dziwnie dziwna i ogólnie na nie. No ale cóż. Jak się zacznie coś czytać to trzeba to skończyć. I to jest najlepsza decyzja dla czytającego. Naprawdę. Kto czytał ten wie o czym mówię. Książka nie jet napisana w sposób bardzo łatwy, ani bardzo trudno. Chociaż bardziej skłaniałbym się ku temu trudnemu. Były momenty w książce, w których autentycznie się gubiłam i musiałam czytać drugi a nawet trzeci raz, żeby zrozumieć to, o co w ogóle tam chodzi. Ale udało się? Udało! Nevermore ma klimat. Ma ten mroczny dreszczyk, który przebiega czytelnikowi po karku i kręci się gdzieś tam w okolicy łopatki. Trzyma w napięciu. Do ostatniej chwili..i do kolejnej części (ale o tym później)

Wiecie, jak to jest, kiedy książka ciągnie was do siebie mimo, że nie należy do tych typowych czy tych mniej typowych. Kiedy należy do tych wyróżniających się. Zawiera elementy romansu, grozy..I wszystko wyważone w idealnym stopniu. Mówiąc po kulinarnemu- bardzo dobrze doprawiona. Nevermore powstało na podstawie twórczości znakomitego pisarza, poety, romantycznego twórcy Edgara Allana Poego. Autorka wielokrotnie mówi, że jest zafascynowana jego dziełami. Można by przypuszczać, że działanie na świecie wykreowanym przez mistrza nie wyjdzie na dobre. Może to tylko popsuć. W tym wypadku nic bardziej mylnego. Świat fantastyki i grozy bardzo dobrze wpasowuje się w klimaty naszego Poego.
Jedni jej nienawidzą, drudzy ją kochają. Ja należę do tych drugich. Zdecydowanie. Przeczytałam cudowną książkę, poznałam cudownego autora a nawet sztuk dwie. Bardzo, bardzo polecam.
wącham_książki!

______________

Ja również Wam bardzo serdecznie dziękuję za przeczytanie recenzji napisanej przez Julię i bardzo mocno zapraszam Was byście wpadli na jej bloga Wącham Książki, oraz na jej fanpage. :)


1 komentarz :

  1. Zdecydowanie przekonałaś mnie do sięgnięcia po tę książkę. Dopisuję do mojego must have :D Świetna recenzja :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka