czwartek, 2 czerwca 2016

#54 Czas Żniw - Samantha Shannon

Wydaje mi się że książki takiej jak Czas Żniw nie muszę nikomu przedstawiać. Wielu z Was pewnie już ją zna. Wcale się temu nie dziwię - bestseller, wydana w 2013 roku, ma już kontynuację. Jednak ja rzadko jestem "na czasie", w dodatku środki pieniężne jak i skromne biblioteki znacznie utrudniają mi poznawanie nowinek. Także mam nadzieję że większość z Was nie zanudzi się czytaniem postu o tak popularnej książce dopiero dziś. :)


Rok 2059. Dziewiętnastoletnia Paige Mahoney pracuje w kryminalnym podziemiu Sajonu Londyn. Jej szefem jest Jaxon Hall, na którego zlecenie pozyskuje informacje, włamując się do ludzkich umysłów. Paige jest sennym wędrowcem i w świecie, w którym żyje, zdradą jest już sam fakt że oddycha. 

Pewnego dnia jej życie zmienia się na zawsze. Na skutek fatalnego splotu okoliczności zostaje przetransportowana do Oksfordu - tajemniczej koloni karnej, której istnienie od dwustu lat utrzymywane jest w tajemnicy. Kontrolę nad nią sprawuje potężna, pochodząca z innego świata rasa Refaitów. Paige trafia pod protektorat tajemniczego Naczelnika - staje się on jej panem i trenerem, jej naturalnym wrogiem. Jeśli Paige chce odzyskać wolność, musi poddać się zasadom panującym w tym miejscu, w którym została przeznaczona na śmierć. 
- opis z okładki



Trudno mi napisać tą recenzję ponieważ nie mogę pozbierać myśli. Skończyłam ją czytać przed chwilą i wciąż jestem w szoku. Jestem zaskoczona dosłownie wszystkim.

Powieść ta jest niezwykła - jest nie tylko dobra ale także niesamowicie oryginalna. Pozwolę sobie na takie stwierdzenie bo nie zdarzyło mi się nigdy przeczytać książki która byłaby choć w malutkim stopniu podobna do tej. 
Poznajemy Paige która jest sennym wędrowcem - najrzadszą "odmianą" jasnowidza. Jednak jej wyjątkowość nie obchodzi rządu - jasnowidze go nie obchodzą. Są uznani za odmieńców, muszą się ukrywać - bycie jasnowidzem jest przestępstwem.

Paige zostaje schwytana i wysłana do ośrodka karnego rządzonego przez inną rasę - Refaitów. Tam są trenowani by walczyć z Emmitami - stworzeniami zagrażającymi ich bezpieczeństwu. Ale Paige się nie ugina - chcę się uwolnić, nie zamierza być niczyim sługą, niczyją niewolnicą. 

Jej właściciel - Naczelnik - jest zupełnie inny od reszty. Nie bije jej, nie karze. Prawie go nie widuje. I choć z zasady go nienawidzi pomaga mu, opatruje jego rany. Po czasie zaczynają rozmawiać. Naczelnik doskonale wie czego pragnie Paige - wolności. Dziewczyna natomiast odkrywa mroczną i szokującą przeszłość swojego opiekuna. 

_______________

Czas Żniw jest niesamowitą, wciągającą powieścią. Jej się nie czyta, ją się pochłania. Jest zaskakująca, bawi, trzyma w napięciu, wzrusza. Ma interesujący wątek romantyczny - bardzo niespodziewany i wprowadzony dość późno. Ale... idealny - moim zdaniem.  

Ostrzegam! Jeżeli nie masz zbyt wiele wolnego czasu nie czytaj tej książki. Odłóż ją sobie na później, na urlop, wakacje, przerwę. Pochłonie Cię bez reszty. Nie zaśniesz przez nią. Siedziałam przy tej książce do rana - za każdym razem gdy ją zamykałam, wyłączałam lampkę i się kładłam moje myśli natychmiast wracały do akcji książki, nie mogłam spać - musiałam się podnieść i czytać dalej.

Oceniam Czas Żniw na 9/10. Jest to książka świeża, wciągająca, pełna sprzecznych emocji. I uważam się spodoba się każdemu kto uwielbia książki w tym stylu, ba!, uważam że spodoba się większości różnych książkomaniaków!

_______________

Książka bierze udział w wyzwaniu:
 Wyzwania


12 komentarzy :

  1. Strasznie się cieszę, że Czas Żniw przypadł ci do gustu - ja uwielbiam tę powieść, jest jedną z najlepszych, jakie miałam okazję czytać przez całe swoje życie, a druga część, Zakon Mimow, jest jeszcze lepsza, gorąco ci ją polecam! Teraz pozostaje tylko czekanie na kolejny tom, co jest bolesne, bo przesunęli już datę z tego roku na przyszły :/

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że powieść jest świeża i oryginalna, to bardzo ważne. W najbliższym czasie nie mam jej w planach, lecz może kiedyś. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tą książkę na półce razem z kontynuacją, ale jeszcze nie zdążyłam ich przeczytać. Wszystkie recenzje, jakie czytałam do tej pory, były pozytywne :) W wakacje na pewno się zabiorę za te książki :)

    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tę powieść ;) Tylko na razie ciągle nie mogę wziąć się za kontynuację... W każdym razie cieszę się, że i Tobie "Czas Żniw" się spodobał :)

    Pozdrawiam
    Kasia z bloga KsiążkoholizmPostępujący

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam wiele dobrego o tej książce i o "Zakonie Mimów" i mam wielką ochotę się z nimi zapoznać! :)
    Pozdrawiam, Skryta Książka

    OdpowiedzUsuń
  6. Czaję się na tę książkę i dalej jej nie przeczytałam! :/ Słyszałam wiele pozytywnych opinii i muszę się w końcu przekonać,czy mi też się spodoba. :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce i myślę, że na razie dam sobie z nią spokój :)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze mam tę książkę kupić i zawsze o niej zapominam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy wcześniej o tej książce nie słyszałam, ale chyba nie przypadłaby mi do gustu ;)
    momentofdreamsheart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. O matko! ,,Czas żniw'' jest książką, którą od tak dawna chcę przeczytać, ale nadal z jakiegoś powodu mi się nie udało. Po Twojej recenzji jeszcze bardziej mam na nią ochotę i przy następnym zamawianiu książek na pewno jej nie pominę :)
    Pozdrawiam
    Dominika z booksofsouls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również długo się do niej zbierałam, ale nie żałuję. Naprawdę dobra. :)
      W takim razie będę oczekiwać Twojej recenzji. :)

      Usuń
  11. Zupełnie się z Tobą zgadzam! Książka jest świetna, pochłonęła mnie całkowicie <3 Z niecierpliwością czekam na trzecią część :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka