czwartek, 23 czerwca 2016

SUMMER BOOK TAG


Tak jest, to już oficjalne - MAMY LATO. :)
Z tego powodu postanowiłam zrobić miły, ciepły, słoneczny i letni TAG. Pytania zapożyczyłam i przetłumaczyłam (niektóre zmieniłam) z bloga a book lovers playlist. Od razu, na wstępie, chcę zachęcić każdego do wykonania tego TAGu (o ile ma ochotę:)). 

1. Jaka okładka sprawia, że zaczynasz myśleć o lecie?
Cała seria o Percym Jacksonie. Jest tyle książek które opowiadają o szkołach, internatach i roku szkolnym, a o wakacjach znam tylko tą jedną serię. W końcu akcja całej serii dzieje się w kolejnych wakacyjnych miesiącach, na pewnym, letnim obozie dla niezwykłych ludzi. :)

2. Jaka książka "rozjaśniła" Twój dzień?
"Magnus Chase i bogowie Asgardu" to książka która potrafi rozjaśnić każdy, nawet najbardziej pochmurny dzień. Wiem że pewnie się tak nie wydaje, ale przysięgam, humor Magnusa potrafiłby (przynajmniej mnie) wyciągnąć nawet z dołka.

3. Tytuł książki z czymś żółtym na okładce?
"Prawie jak gwiazda rocka"! To przecież idealna, żółta, wesoła okładka! :)

4. Jaką książkę wzięłabyś ze sobą na plażę?
Coś lekkiego, co szybko się czyta, najpewniej jakąś młodzieżówkę lub coś o miłości. Raczej nie spędzam czasu na plaży, wolę inną formę wypoczynku, ale tak, pewnie bym się położyła i czytała coś co nie zmusza zbytnio do myślenia.

5. Jaka książka zostawiła Cię ze złamanym sercem?
"Zanim się pojawiłeś" złamała moje serduszko na miliard kawałków. Dosłownie. Miałam po niej najdłuższego kaca książkowego w historii i chyba do dziś nie pogodziłam się z jej zakończeniem.

6. Jaka książka miała najszczęśliwsze zakończenie?
"biorąc oddech" - ostatnia część trylogii "Oddechy". Kibicowałam głównej bohaterce od samego początku, modliłam się o chwilę szczęścia i dobroci dla niej, by była wesoła, kochana i bezpieczna, a zakończenie tej książki było odpowiedzią na moje modlitwy.

7. Okładka jakiej książki przypomina Ci o zachodzie słońca?
Niestety, nie mam pojęcia - nie widziałam ani jednej książki z zachodem słońca na okładce. Choć... No, może okładka "Marsjanina" przypomina mi trochę zachód słońca. :)

8. Jaką serię książek chcesz przeczytać tego lata?
Zamierzam wreszcie przeczytać "Olimpijskich herosów"! Percy'ego mam już dawno za sobą, całkowicie się zakochałam i nie mam pojęcia dlaczego jeszcze nie sięgnęłam po kontynuację.

12 komentarzy :

  1. Ja dopiero zaczynam Percy'ego, tyle słyszałam o nim pozytywnych opinii i mam nadzieję, że się nie zawiodę. :) I uwielbiam ,,Prawie jak gwiazda rocka"! Polecam Ci także ,,Wybacz mi, Leonardzie" tego samego autora, jeśli jeszcze jej nie czytałaś. :)
    Pozdrawiam cieplutko
    Dominika z booksofsouls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam, czytałam. Leonarda kocham nad życie. :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Tak... Zanim się pojawiłeś...końcówka straszna ale książka świetna. Ja Percy'ego staram się czytać w każde wakacje - myślę, że to książki idealne na lato :D Olimpijscy Herosi są fajni ale Percy no to jednak Percy i jest zdecydowanie najlepszy choć u mnie konkuruje z Magnusem.
    Pozdrawiam :)
    http://life-ishappiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze Percy'ego, ale bardzo bym chciała.
    Tak samo z "Zanim się pojawiłeś", chociaż dzisiaj w empiku zaczęłam czytać jeden z ostatnich rozdziałów. Coś tam głównym czynnikiem postępowania jest Will.I teraz nie daje mi to spokoju!

    Bardzo fajny, klimatyczny tag. Nie mogę uwierzyć, że to już koniec roku i WAKACJE!

    Pozdrawiam,
    Ali, http://recenzje-by-my.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Aktualnie czytam pierwszą cześć Percy'ego Jacksona ;)
    Bardzo chciałabym przeczytać którąś książkę autorstwa M. Quick'a...
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach, jaki klimat - od dawna marzyłam o wakacjach, a tu już zakończenie roku <3
    Świetny TAG i odpowiedzi, widzę, że bardzo lubisz twórczość pana Riordana - zresztą trzeba przyznać, ma niezłe poczucie humoru ^^
    PS. Obserwuję i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tylko "Prawie jak gwiazda rocka"i jest to jedna z moich ulubionych książek ever! :)
    Mam wielką ochotę na "Zanim się pojawiłeś" i muszę, po prostu muszę się za to zabrać! *.*
    Świetny TAG, pozdrawiam!
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja kiedy zobaczę okładkę "Oddam ci słońce" od razu myślę o wakacjach, choć jeszcze jej nie czytałam. ;) http://kochaneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę koniecznie przeczytać "Zanim się pojawiłeś", bo film był przecudowny!
    Pozdrawiam! :)

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny TAG, może też go zrobię! :) Oczywiście po zakończeniu sesji...
    Widziałam ekranizację "Zanim się pojawiłeś"? Jest GENIALNA! :) Polecam Ci - o ile oczywiście jeszcze nie znasz- "Jeden dzień" Davida Nichollsa.

    Pozdrawiam i zapraszam na quiz "Jaka to historia?",
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Jeden dzień" jeszcze nie znam ale dziś nabyłam, więc nie mogę się doczekać aż znajdę czas by przeczytać. :D

      Usuń
  10. Właśnie czytam Magnusa Chase'a i on jest po prostu genialny! Znowu Rick Riordan w swoim najlepszym wydaniu, naprawdę podoba mi się humor oraz cała intryga, chociaż jeszcze wiele przede mną. Zaraz po Magnusie zabiorę się prawdopodobnie za Zanim się pojawiłeś i mam nadzieję, że wzbudzi ona u mnie huragan emocji. A Prawie jak gwiazda rocka wprost uwielbiam - to jednocześnie podnosząca na duchu i smutna książka, strasznie przy niej płakałam.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka