sobota, 23 lipca 2016

#63 Złe dziewczyny nie umierają - Katie Alender


Coś dzieje się z Kasey. Dziecięce dziwactwa, z których powinna wyrastać, zaczynają się przemieniać w niepokojące znaki. Kasey zawsze miała takiego czy innego hopla, ale teraz to się robi katastrofa. Odzywa się archaicznymi słowami. Oczy płoną jej jakimś nienaturalnym blaskiem. I co ona wyprawia! Jej 17-letnia siostra Alexis uświadamia sobie stopniowo, że w ich domu zaczaiło się złoi powoli pochłania Kasey. Jak mu się przeciwstawić?Jak uchwycić tego demona? I skąd wziąć do tego odwagę? Początkowo Alexis brała różne dziwne zdarzenia w domu za urojenia, ale wkrótce zdaje sobie sprawę, że wszystko to dzieje się naprawdę i tylko ona może podjąć walkę z czającym się zagrożeniem i ratować siostrę.


~ opis z okładki

Jak możecie się domyślić po opisie, jest to horror. Nastoletnia Alexis zauważa że jej siostra zachowuje się nie tylko coraz bardziej dziwnie, ale także przerażająco. Zdarza jej się chodzić bez najmniejszego szmeru, pojawiać niespodziewanie za plecami czy także nie pamiętać wydarzeń sprzed dwóch minut. 

Początkowo Alexis nie zwraca na to uwagi ale dziwne zachowanie siostry zaczyna ją niepokoić. Zaniki pamięci, dziwne, stare wyrazy, kradzieże, niesamowita siła perswazji czy też nadnaturalna siła fizyczna to nie są objawy choroby psychicznej. Alexis domyśla się że Kasey jest opętana. Tylko przez jakiego ducha? I do czego ta zła moc dąży?

Książka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Nie czytałam jeszcze nigdy horroru toteż niezbyt wiedziałam czego mam oczekiwać, co się pojawi, czy będę się bać? 

Z horrorami, czy to książkami czy filmami bywa tak samo - za dnia czytałam bez problemu, w nocy... Noc to zupełnie nowa, inna bajka. Bałam się, siedziałam sama w domu gdyż reszta spała, czytałam o nawiedzeniu, opętaniu, a wiadomo jak to jest w nocy - wszystko jest o wiele głośniejsze, czujemy jakąś obecność, mamy wrażenie że ktoś nas obserwuje, etc. 

Zaczynając czytać trochę się martwiłam że będzie to zwykła, nudna, dość oklepana historia o opętaniu, zwykły przypadek, losowa rodzina. Otóż nie. W tej historii nie ma przypadków. Duch chcący się zemścić ma jasno postawiony cel, doskonale wie kto ma być jego ofiarą. 

Fabuła jest interesująca, całość została bardzo dobrze i zgrabnie opisana, czujemy dreszcze w momentach w których mamy się bać (chodź lepszy efekt jest nocą). Książka wciąga, nie mamy ochoty się od niej oderwać, jest to jedna z tych z rodzaju "jeszcze jeden rozdział" aż trafiamy na napis KONIEC. :)

Bohaterowie są wyraźnie wykreowani, główna bohaterka, Alexis jest postacią niezwykłą, odstającą od reszty, oryginalną, można by rzec, trochę obcą. Jest wyrzutkiem - ma różowe włosy, ubiera się inaczej niż inni, nie zależy jej na popularności. Kasey jest odrobinkę podobna do siostry, również ma trudności w nawiązywaniu przyjaźni, choć koleżanki posiada. 

Mamy także obraz typowego, amerykańskiego ogólniaka w którym są cheerleaderki latające całe dnie w kolorowych strojach, przystojni sportowcy i cała masa innych grupek.

Nie znalazłam minusów w tej książce. Akcja prowadzona była równomiernie, nie było niesamowicie długiego wstępu i szybkiego końca o czym przez chwilę myślałam. Wszystko rozwijało się gładko i równo. Były tajemnice i zagadki, pojawił się malutki wątek romantyczny. 

Jestem miło zaskoczona tą książką i nie mogę się doczekać przeczytania drugiego tomu. Jeżeli lubicie horrory jak najbardziej Wam polecam. :)

19 komentarzy :

  1. Ja czytałam oba tomy i były po prostu cudowne! Obie części są w moich ulubieńcach książkowych. Kochana, koniecznie biegnij do księgarni, czy do biblioteki i szybko wypożycz/kup tę książkę! Na prawdę, warto :)

    Pozdrawiam cię z całego serduszka i zapraszam do mnie na 'Unboxing #1 Paczka od Colorful Media!' :)
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie osobiście książka jakoś bardzo nie przestraszyła i czytałam ją w czasie nocy książkoholików, ale była przyjemną lekturą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też niedawno ją sobie odświeżyłam, czytałam ją 3 lata temu po angielsku i mimo to, że jestem starsza dalej mi się ta książka podobała. Jestem osobą, która się nie boi horrorów, więc mnie nie przeraziła, ale wiele innych, bardziej strachliwych mogła by przerazić.
    Cieplutko pozdrawiam <3
    https://myszkarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka ta wydaje mi się naprawdę ciekawa. Mam na nią wielką ochotę już od dłuższego czasu. Mam nadzieję, że niedługo uda mi się ją dorwać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja baaaardzo polubiłam tę książkę i czekam na trzeci tom serii z niecierpliwością :) Trzeba tu wspomnieć o przepięknej okładce! Jednego mogłabym się przyczepić: horror? No nie bardzo.Chyba, że po prostu mam wysoki próg lęku, co jest prawdopodobne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam za to zawsze to dziwne wrażenie że ktoś się na mnie patrzy, tym bardziej jak w środku nocy czytam o nawiedzonych dziewczynkach. :) Za dnia nie było tego klimatu - w nocy jak najbardziej go odczułam. :)

      Usuń
  6. Ja także nie czytałam żadnego horroru, ale zdecydowanie wolę kryminały. Jako, że uwielbiam czytać w nocy to obawiam się, że znów musiałabym spać z zapalonym światłem 😃
    Pozdrawiam,
    Alicja

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czy horrory lubię, bo czytałam tylko jeden i to taki, który zamiast wywołać jakieś emocje zanudzał mnie. Filmy z opętaniem itp. są bardzo przewidywalne, bo najczęściej opierają się na tych tych schematach, ale i tak w nocy mnie przerażają. Zaraz sobie wyobrażam, że ktoś czai się w fotelu, po drugiej stronie pokoju, ale widzę, że nie tylko ja tak mam :D Książka już dawno mnie zaciekawiła, ale nie byłam pewna czy po kilku rozdziałach jej nie odłoże i nie sięgnę po romantyczne historyjki. W tej lekturze na pewno spodobał by mi się sens oraz logika, którą kieruje się demon. Lubię gdy coś jest poparte jakimiś przeżyciami, a nie jakieś zmyślone na potrzeby fabuły, bez ładu i składu. W ten tytuł na razie nie zainwestuje, bo czeka na mnie Małe życie i kilka innych pozycji, ale może kiedyś się skuszę.

    http://wielopasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobrze brzmi ta książka i tylko w wolnym czasie się za nią zabiorę. Mam tylko nadzieję, że zasnę w nocy. :)
    Pozdrawiam Hayles z bloga https://ourbooksourlive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam wrażenie, że wszyscy już przeczytali drugi tom, a ja jeszcze nie zdążyłam sięgnąć po pierwszy :c Strasznie mnie ciekawi ta historia i na pewno przeczytam oba tomy, jak tylko znajdę choć odrobinkę czasu!
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o tej książce, ale opis jak i Twoja recenzja mnie zainteresowały. :) Koniecznie muszę znaleźć trochę czasu, aby to nadrobić :D

    Pozdrawiam i zapraszam:
    http://1carlsky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam, wręcz kocham horrory. Teoretycznie to trochę idiotyczne z mojej strony, bo najpierw zaczytuję się w przerażających historiach, a później "śpię" przy oświeconym świetle, no ale co poradzić XD Tą książką byłam zainteresowana już dużo wcześniej, ale nie miałam możliwości zdobycia jej. Postaram się po nią sięgnąć w najbliższym czasie.
    Pozdrawiam! http://bookwormss-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam już tyle o tej książce, że muszę ją przeczytać. Przy okazji wrócę do horrorów, ostatnio czytałam tylko fantasy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam o tej książce, ale jakoś nie mogę przekonać się do czytania horrorów. Może w końcu trzeba będzie to zmienić? ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo chciałabym ją przeczytać. W sumie zawsze stroniłam od horrorów i ich unikałam, ostatnio jednak nabrałam wielkiej ochoty na nadrobienie tych strat.
    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja już przy samym czytaniu Twojej recenzji zaczęłam się bac, a jest dopiero godzina 16;42. Haha. Nie, mówie stanowcze NIE wszystkim horrorom, czy to filmom czy książkom. To nie dla mnie. Szczególnie te opętania brrr, nie mogłabym spac przez miesiąc, dlatego wybacz, te książkę omine szerokim łukiem haha :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na nowa recenzje:)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  16. Może w końcu zdecyduję się na ten gatunek.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Ola z http://pomiedzy-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ta książka atakuje mnie ostatnio ze wszystkich stron. Chyba czas w końcu się z nią zapoznać:D

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam amerykańskie komedie dla młodzieży, ale chyba nigdy nie czytałam książki o tej tematyce. Chętnie to zmienię. :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka