wtorek, 19 lipca 2016

Liebster Blog Award #1 i #2


Okej, okej, po kolei. Zacznijmy od tego czym jest Liebster Blog Award? Jest to nominacja otrzymana od innego bloggera . Jest przyznawana blogom które mają mniejszą liczbę obserwatorów, co pomaga w ich rozpowszechnieniu. Odpowiadamy na 11 pytań, następnie sami zadajemy kolejnych 11 pytań i nominujemy 11 innych bloggerów + informujemy ich o tym. :)

Dziś "wsadzę" dwie nominacje w jeden post, byłoby bez sensu wykonywać dwa razy pod rząd tą nominację. Zaczynajmy! :)

Na pierwszy ogień wezmę nominację i pytania od Oli z bloga Zaczytana Iadala;

1. Co Cię motywuje do prowadzenia bloga?

Nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Zaczęłam pisać bloga ponieważ chciałam podzielić się z innymi swoimi opiniami oraz pasją. Miałam słabsze momenty, miesiące gdzie pojawił się tylko jeden post... i wydaje mi się że moją największą motywacją jest sam blog. Że nie jest którymś już z kolei założonym przeze mnie blogiem usuniętym po tygodniu, że trwa, i trwa, i bardzo mi na nim zależy.

2. Jaka jest twoja ulubiona książkowa rzeczywistość i dlaczego?

Bardzo nieoryginalnie ale hej, Hogwart, magia, czarodzieje, Harry. Jako dziecko wciąż marzyłam że na 11 urodziny dostanę list z Hogwaru, jednakże... moja sowa chyba się zgubiła. :( Jestem zakochana w tym świecie, Daje on tyle nadziei, daje tyle lekcji. Daje możliwości. Jest to zupełnie niezwykła rzeczywistość, pełna niebezpieczeństw ale także radości, szczęścia, magii - a jestem człowiekiem który bardzo mocno pragnie w swoim życiu odrobiny magii,

3. Książka, którą mogłabyś polecić każdemu, to...?

"Wybacz mi Leonardzie" - Matthew Quicka - polecam serdecznie!

4. Skąd wziął się pomysł na nazwę twojego bloga?

To dość zwykła historyjka, najpierw miała być "Daria Czyta", okazało się jednak że takich blogów, jak i kont na instagramie jest pełno więc zaczęłam bardziej wysilać mózg. Znalazłam gdzieś piękny cytat o podróżowaniu (kocham podróżować), stwierdziłam również że najwięcej podróży odbyłam czytając, poznając nie tylko inne kraje, ale także krainy i światy, więc, logicznie rzecz biorąc, podróżowałam w książkach, w książki. :)

5. Co najbardziej lubisz w blogowaniu?

Każdy nowy komentarz! Nawet sobie nie wyobrażacie jaka to jest dla mnie radość gdy widzę każdy komentarz - to naprawdę miłe, czuję się wtedy doceniona.

6. Masz jakieś hobby, poza czytaniem książek? Jeśli tak to jakie?

Jestem nudnym człowiekiem - poza książkami uwielbiam oglądać filmy i seriale, podróżować, no i słuchać muzyki - moja największa pasja, spędzam dziennie godziny na słuchaniu muzyki.

7. Lubisz słuchać muzyki podczas czytania?

To zależy od dnia, mojego nastroju i książki jaką czytam. Są pozycje przy których nic nie może mi przeszkadzać, muszę mieć całkowitą ciszę.

8. Czy istnieje jakiś gatunek książek, po które nie chcesz nigdy sięgnąć?

Powieści historyczne! Naprawdę, zanudzają mnie na śmierć, nie mój gatunek, nie dam rady nic przeczytać.

9. Co sądzisz o Liebster Blog Award?

Wydaje mi się dość fajnym pomysłem, można pomóc innym a także całkiem dobrze się poznać.

10. Jaki jest twój ulubiony gatunek literacki?

Głównie fantastyka, dramaty również. Nie umiem wybrać jednego gatunku, czytam co mi wleci w ręce - poza powieściami historycznymi. :D

11. Ulubiona przekąska idealna w przerwie podczas lektury, to...?

Wafle ryżowe, płatki, jakieś ciasteczka - wszystko. :D


Teraz odpowiem na pytania jakie wymyślił Kacper z bloga K.bloguje;

1. Jak zaczęła się Twoja przygoda z książkami?

Mając jakieś 6 lat rodzice kupili mi pierwszą część Pottera. Wcześniej czytałam jakieś książeczki dla dzieci, "Martynki" etc, ale uważam że to dopiero Harry tak mnie rozkochał w książkach - na komunię dostałam piątą i szóstą część, tak więc... Byłam specyficznym dzieciakiem.

2. Dlaczego postanowiłaś dołączyć do blogosfery?

Chciałam się dzielić swoimi opiniami a także poznać ludzi którzy, jak ja, kochają czytać.

3. Wolisz serie, czy książki jednotomowe?

Ojej, ciężkie pytanie. Lubię serie (oczywiście kilka tomów, nie kilkanaście czy więcej), lubię to że więcej czasu spędzam z danymi bohaterami, ale są książki jednotomowe które uwielbiam i cieszę się że nie mają kontynuacji. 

4. Jaka jest Twoja ulubiona ekranizacja?

Tak na czasie to "Zanim się pojawiłeś", lubię też ekranizacje Pottera choć brakuje tam wielu bardzo fajnych momentów.

5. W jakim książkowym świecie chciałabyś mieszkać?

Hogwart of course.

6. Lubisz czytać książki w nocy?

TAK! Nikt mi nie chodzi nad głową, nikt mnie nie woła, nikt nie zakłóca mojego pełnego skupienia. Uwielbiam czytać nocą, jest taki spokój, cisza, czuję jak książka mnie pochłania. Magia. 

7. Jakie są Twoje ulubione blogi książkowe?

Będę szczera - nie mam ulubionych. Czytam wiele książek, niektóre darzę większą sympatią ale...wybrać ulubione? Zabrakłoby mi czasu i miejsca.

8. Jakie masz zainteresowania oprócz czytania?

Muzyka, filmy, seriale i podróże - jestem nudnym człowiekiem. 

9. Jaka jest Twoja ulubiona kuchnia?

Kocham włoską kuchnię, mogłabym jeść włoskie dania bez przerwy...

10. Jaki jest Twój ulubiony film NIE na podstawie książki?

Kingsman: Tajne służby - hej, komiks się nie liczy, okej?

11.  Jakie jest Twoje ulubione zwierzę?

Koty, kotki, kociaczki. Uwielbiam te szatańskie stworzonka!


Moje pytania:


1. Seria książek lub książka której nie chcesz przeczytać to...?
2. Jakie jest Twoje ulubione miejsce do czytania?
3. Jaka postać literacka jest najbliżej zbliżona do Ciebie charakterem?
4. Jaka książka Cię najbardziej zaskoczyła?
5. Książka która nigdy Ci się nie znudzi to? I dlaczego?
6. Gdybyś mogła/mógł całkowicie zmienić charakter jednej z książkowych postacie kto to by był? Dlaczego własnie ta postać?
7. Oglądasz seriale? Jeśli tak, jaki jest Twój ulubiony?
8. Jaką ekranizację uważasz za lepszą od książki?
9. Czytasz poza domem? Gdzie?
10. Kawa czy herbata?
11. Masz osobę z jaką dzielisz swoje zainteresowanie książkami? Kto to?


Nominuję:

Book Paradise
Książkowa kraina
Recenzentka książek
Literacki wszechświat
Podążając za książkami
Polish bookwom
Ania bloguje
Książkowe zamieszanie
Myszka recenzuje
Uwielbiam czytać
Natalie and books

4 komentarze :

  1. Książki jednotomowe czy serie to bardzo trudne pytanie. Ja z jednej strony wole powieści jednotomowe, bo po przeczytaniu nie trzeba czekać na kolejny tom - czego nienawidzę, poza tym często taka książka nie potrzebuje kontynuacji, a autor i tak się na nią decyduje :/ A z drugiej strony są książki, po których przeczytaniu chciałoby się sięgnąć po następny tom, ale niestety takowego nie ma. Lub serię, które są świetne i mogłabym je czytać w nieskończoność - nie ważne ile miałyby tomów ;)
    "Wybacz mi, Leonardzie" Quicka jeszcze nie czytałam - swoją drogą to jedyna książka tego autorka, która jeszcze przede mną - z tych wydanych w Polsce. Na pewno kiedyś ją przeczytam :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Hahah, uwielbiam Twój humor :D Sama staram się wprowadzić do moich tagów i LBA trochę uśmiechu i miło widzieć, że ktoś robi to samo (i to jeszcze z jakim skutkiem :P)
    Ja osobiście wolę serie, bo mimo że dzięki książkom mam dość nieźle rozbudowaną wyobraźnię, jestem leniwa i wolę kiedyś ktoś na tacy poda mi ciąg dalszy :D
    Czarodzieje, łączmy się! <3
    Pozdrawiam ;)
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też uwielbiam włoską kuchnię. Szczególnie uwielbiam Pizze i wszelkiego rodzaju makarony ;)
    Kochana, twój blog jest świetny! Oczywiście będę obserwować i zapraszam do tego samego u mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć! Dzieki za nominację, już odpowiedziałam na Twoje pytania, także możesz zobaczyć recenzje :) Ja po prostu nie potrafię słuchać muzyki przy czytaniu książek, ani jeść haha :) Jeśli chodzi o adres Twojego bloga to jest naprawdę oryginalny, łatwy do zapamiętania, ja swoją nazwę wymyslilam na szybkiego, teraz trochę żałuje bo jest taki oklepany.. ale coz! Moja przygoda z książkami zaczela się podobnie jak Twoja, starsza siostra zawsze przynosila mi z biblioteki jakies takie kolorowe książeczki dla dzieci, w tym wlasnie ''Martynki'' i ''Martusie'' heh :) Pozdrawiam! (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka